Klacht Rabobank: Kosten omhoog en spaarrente omlaag: Dubbel gepakt?

rdriess

Sinds dit jaar zijn de kosten voor het Rabobank Particulier Pakket gestegen.

Hierdoor betaal ik nu voor 1 eigen en 1 gezamelijke rekening iedere maand:
1,70 + 1,35 euro PER rekening.

In het totaal is dat dus 73,20 euro per jaar........

Ongelofelijk.

Daarbij komt ook nog dat de spaarrente weer verlaagd is naar, houdt u vast: 1,1%.

Wederom ongelofelijk... banken kunnen bijna gratis geld lenen bij de ECB. De spaarrentes worden wel verlaagd terwijl de hypotheekrentes worden verhoogd (!).

Eén grote boevenbende. Ik overweeg serieus om weg te gaan bij de bank die ik jaren heb vertrouwd.

Compensatie

Beste heer Driessen,
    Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.
    rdriess
    Geachte heer/mevrouw, De tarieven zijn verder verhoogd. Per rekening betaal ik nu
    €1,80 + €1,40Over twee rekeningen (een eigen en een gezamenlijke) is dat jaarlijks maar liefst €76,40Daarbij komt ook nog dat de rente op jullie InternetSparen gedaald is van 1.1% naar 1%
    Op jullie PeriodeSparen90 is hij zelfs gedaald van 1.5% naar 1.3%Werkelijk onbegrijpelijk (wel vanuit de Rabobank, meer cash in het laatje door de trouwe klant op twee manieren te laten bloeden).
    En jawel, een dag later welteverstaan....InternetSparen naar 0.9%
    PeriodeSparen90 naar 1.1%
    Rabobank
    Beste heer Driessen,De Rabobank investeert voortdurend in de kwaliteit, veiligheid en het gebruiksgemak van het betalingsverkeer. Dit maakt dat wij kosten vragen voor onze betaalpakketen. We willen dit graag blijven optimaliseren voor onze klanten.
    Tevens is de rente op dit moment inderdaad geen vetpot! Al enige jaren verlagen banken en andere financieel dienstverleners de rente van spaarproducten. Dit geldt zowel voor de variabele als voor de vaste spaarrentes. Hierdoor kan het erop lijken dat wij uw spaargeld niet meer willen. Het tegendeel is waar. Spaargeld blijft belangrijk om financieringen, waaronder hypotheken, te kunnen verstrekken. Tevens wil ik uw verwijzen naar onze website wat wij als coöperatie allemaal doen en waarin wij betrokken zijn: http://rabo.nl/41snx Ik hoop dat ik u hiermee wat meer inzicht heb gegeven over onze beweegredenen van de kosten en rente.Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!Met vriendelijke groet,Rabobank
    rdriess
    Precies de standaard-respons die je verwacht van een grootbank. Ik ga overstappen naar ASN (kosten 15 € per jaar en hogere spaarrente, daarnaast zelfs Belastingvoordelen voor sommige groene beleggingsfondsen).Ik meld mij binnenkort op kantoor. Mijn spaargeld staat als in de wacht om over te maken van mijn Periode90-rekening. Dag Rabobank, het waren zes fantastische jaren.
    Rabobank
    Beste heer Driessen,Spijtig te lezen dat u ons gaat verlaten! Mochten wij in de toekomst nog iets voor u kunnen betekenen, dan horen wij dat graag!Met vriendelijke groet,Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?