Klacht Rabobank: Mijn slechtziende vader heeft een bedrag overgemaakt naar verkeerde rekening en wil naam van degene die over de rekening gaat

Potters

Mijn slechtziende vader heeft van zijn Rabo-rekening een bedrag van meer dan duizend euro overgemaakt naar een verkeerde rekening (van ABN Amro). De Rabobank heeft vervolgens de rekeninghouder in een brief verzocht het bedrag terug te storten. Dat gebeurde niet. De Rabobank heeft vervolgens naam en adres van de rekeninghouder gegeven. Het adres bleek zeer achterhaald te zijn; de mevrouw in kwestie woonde er al jaren niet meer. Na een lange zoektocht kwam ik erachter dat de rekening van een vrouw is met een verstandelijke handicap. De rekening staat weliswaar op haar naam, maar ze gaat er niet dus over. De banken weigeren mij de naam van haar bewindvoerder te geven. Ook de geboortedatum van de rekeninghoudster krijg ik niet, want daarmee zou ik op www.rechtspraak.nl kunnen opzoeken wie de bewindvoerder is. Ik begrijp hier helemaal niets van. De rekeninghouder kan niets terugboeken (handelingsonbekwaam / onder curatele) en naam van degene die wel over de rekening gaat, krijg ik niet.

Ik wil de naam van degene die gaat over de rekening aan wie mijn vader abusievelijk een bedrag heeft overgemaakt.

Rabobank
    Beste Potters,Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.Met vriendelijke groet,Rabobank
    Potters
    Nee het is nog steeds niet opgelost. De speurtocht gaat verder, inmiddels ben ik er bijna een jaar mee bezig.
    Rabobank
    Beste heer Potters,Wat een vervelende situatie. Echter hebben wij er alles aan gedaan om u hierin te helpen. Meer kunnen wij helaas niet voor u betekenen. Wat mijn advies hierin is voor de toekomst is om iemand te laten machtigen om de rekeningen van uw vader te beheren. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Rabobank
    Potters
    Wat een stuitende reactie. De banken hebben afgesproken dat in een dergelijke situatie naam en adres van de rekeninghouder gegeven worden. En wat kregen wij: de naam van een verstandelijk gehandicapte die niet over de rekening mag beschikken en een adres waar deze persoon al vele jaren niet meer woont. Ik wil gewoon dat de banken de afspraak nakomen: naam en adres van degene die over de rekening gaat. En dan komt de Rabobank met dit advies?
    Rabobank
    Beste meneer Potters,Wij willen graag dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Toch loopt het soms anders. Dit vinden wij erg vervelend. In dit geval wil ik u vragen uw klacht in te dienen bij Rabobank Valkenswaard. Dit kan via de volgende link: http://rabo.nl/h97f0orh U kunt natuurlijk ook bellen of langsgaan. Na ontvangst van uw klacht neemt Rabobank Valkenswaard binnen twee werkdagen contact met u op. Bent u niet tevreden met de oplossing. Dan kunt u uw klacht indienen bij de centrale Klachtenservice van de Rabobank. Dit kan tot één jaar na de datum van het feit dat aanleiding was voor uw klacht. Uw klacht wordt binnen drie maanden behandeld. Is daarna uw klacht nog niet naar tevredenheid opgelost? Dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). U kunt uw klacht daar tot drie maanden na ontvangst van de beslissing van de centrale Klachtenservice indienen.
    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijk groet,Rabobank
    Potters
    Dit is echt een gevalletje 'kastje naar de muur'. Uiteraard heb ik al vaak en uitgebreid contact gehad met de Rabobank Valkenwaard (tegenwoordig ergens in De Kempen gevestigd), maar ook daar worden de schouders opgehaald. Pas daarna ben ik hier terecht gekomen, ook zonder enig resultaat, terwijl mijn vraag zo simpel en logisch is: geef (zoals de banken met elkaar hebben afgesproken) de naam en het adres van degene die over de rekening gaat waarnaar ten onrechte een bedrag is overgemaakt.

Potters

Ook een klacht indienen over Rabobank?