Klacht Rabobank: Misleiding bij het aanbieden van een nieuwe crditcard.

Thiele

Rabobank stuurt een nieuwe creditcard van Visa (terwijl de oude creditcard van Mastercard is). In het begeleidend schrijven wordt dit niet vermeld, dus ook niet de reden van de wijziging.
Men schrijft dat de creditcard in een nieuw jasje is gestoken en meer mogelijkheden biedt. Een ander nummer heeft, meer gebruiksmogelijkheden en een nieuw design.
Dit voelt als misleiding. Op z'n minst laat Rabobank na om volledig te informeren. Bellen met Rabobank levert de zelfde antwoorden op als vermeld op het begeleidend schrijven, maar de betreffende medewerkster heeft geen idee wat deze gang van zaken doet met mij als klant.

Ik wil weten waarom gekozen is voor deze manier van communiceren.
Ik bankier zakelijk en prive bij Rabobank en als dit de standaard wordt, maak ik mij ernstig zorgen.

Beste heer/mevrouw,

Wat vervelend dat u dit voelt als misleiding. Dit is totaal niet onze bedoeling geweest. Hierbij zal ik u uitleggen wat de reden is geweest dat we dit vooraf niet hebben gecommuniceerd.

We hebben er bewust voor gekozen om de vervanging van de creditcard niet aan te kondigen, of daar breed over te communiceren, i.v.m. frauderisico’s. Criminelen zitten namelijk niet stil. In deze tijd zijn er veel phishing mails in omloop, waarin klanten wordt gevraagd zijn of haar bankgegevens te delen, de bankpas in te leveren, etc. Allemaal bedoeld om onrechtmatig toegang te krijgen tot de bankrekening van de klant. Een soortgelijke phishing mail zou kunnen worden verstuurd over de vervanging van de creditcard. Vandaar dat we de communicatie beperken tot een begeleidende brief bij de nieuwe creditcard, en informatie via de officiële website van de Rabobank.

Als u hier nog vragen over heeft dan lees ik dat graag.

Tamara
    Team Webcare-Rabobank Nederland
    Thiele
    Dat de creditcards zonder vooraankondiging worden verstuurd is logisch en volstrekt in orde.
    Het gaat mij er om dat Rabobank niet duidelijk aangeeft dat het een creditcard stuurt van een andere maatschappij (Visa) i.p.v. Mastercard, welke ik al jarenlang gebruik. Het minste is om dit aan te geven met vermelding van redenen. Maar niet aangeven dat het gaat om een ander nummer, meer gebruiksmogelijkheden en een nieuw design.
    Dat bedoel ik met onvolledig informeren.
    Het enige verschil is wellicht dat er financieel voordeel ontstaat voor Rabobank door te kiezen voor een andere creditcard maatschappij.
    Rabobank
    Bedankt voor uw snelle reactie. Ik denk graag mee over hoe we dit kunnen verbeteren. Het is fijn dat u de brief heeft meegestuurd, daaruit wordt veel duidelijk.

U geeft aan dat niet duidelijk wordt aangegeven dat we een creditcard hebben verstuurd van een andere maatschappij. Wanneer ik de brief open zie ik direct het kopje staan: 'een nieuwe Visa creditcard'? Had u dit liever anders gezien? Dan nemen we dit graag mee voor een volgende keer.

Daarnaast geeft u aan dat niet wordt aangegeven dat het om een ander nummer gaat, meer gebruikersmogelijkheden heeft en een nieuwe design. Enkel als ik uw eerste bericht lees, geeft u aan dat dit wel gecommuniceerd wordt. Graag zou ik willen weten of dit wel of niet duidelijk is geweest, zodat we ook hier mee aan de slag kunnen.

Alvast bedankt!

Kim Liebregts
    Team Webcare - Rabobank Nederland
    Beste heer/mevrouw,

Helaas hebben geen reactie meer van u ontvangen. Kunnen wij nog iets voor u betekenen?

Tom
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Rabobank?