Klacht Rabobank: Na 18 jaar een bkr registratie, nooit correspondentie gehad, terwijl Rabobank al mijn gegevens heeft

Onterechte BKR

Een onterechte bkr registratie uit 2001-2002. In 18 jaar nooit iets gehoord van Rabobank. Net gebeld met de klantenservice, die al mijn gegevens nog weten, zelfs mijn telefoonnummer staat nog in hun systeem. Als het werkelijk zo is dat ik een openstaand bedrag zou hebben, waarom heb ik dan niks gehoord. De afdeling BKR registratie van de Rabobank heeft een verwerkingstijd nodig van 1 maand voordat ze uberhaupt antwoorden op de emails.
Dit betekent dat ik niet verder kan met de aankoop van een woning. Ik vraag daarom ook of ze per omgaande contact opnemen met mij.
Ook roep ik andere op klachten kenbaar te maken.

Rabobank dient per omgaande contact op te nemen en hierover uitleg te geven. Ook dienen ze per omgaande de registratie te verwijderen uit de BKR.

Beste heer Linders,

Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat u, zoveel jaar na dato, niet rekent op een BKR registratie. Én dat dat op dit moment al helemaal niet uitkomt vanwege de aankoop van een woning.

Uw klacht hierover dien ik meteen in, met het verzoek om contact met u op te nemen.

Ik begrijp uit uw bericht dat u inmiddels ook al telefonisch contact heeft gehad met een collega. U mag er vanuit gaan dat die er meteen mee aan de slag gaat.

Mocht u nog vragen voor mij hebben, dan lees ik het graag.

Els
    Onterechte BKR
    Er is inderdaad contact met me opgenomen over de klacht. Er is toegezegd dat de registratie verwijderd word bij BKR. Echter tot op heden is er nog niks gebeurd. Zolang er niks gebeurd zal ik deze klacht laten staan. Voor mijn nieuwe hypotheek aanvraag is deze situatie echter onwenselijk.
    Beste heer Linders,

Fijn dat er inmiddels contact met u is opgenomen. Als u is toegezegd dat de BKR notering verwijderd gaat worden, dan kunt u erop vertrouwen dat dit zo snel mogelijk gebeurd. Hopelijk kunt u snel aan de slag met uw hypotheekaanvraag.

Onterechte BKR
    We zijn inmiddels weer een week verder en nog steeds is er niets gebeurd. Complimenten Rabobank voor de loze beloftes tot op heden. Hoelang gaat het nog duren?
    Beste heer Linders,

Spijtig om te lezen dat u nog steeds niets gehoord heeft. Ik zal nogmaals vragen om u een terugkoppeling te geven over op welke termijn u kunt verwachten dat de BKR registratie verwijderd zal zijn.

Onterechte BKR
    En weer een week verder. Loze beloftes genoeg maar er gebeurd niets.
    Ik krijg niet eens meer een terugkoppeling over de stand van zaken. Hoe lang moet dit nog duren? Ik heb mijn verhaal al klaar voor Radar, Kassa en verdere media.
    Fouten en vergissingen maken is menselijk maar los ze dan netjes en volgens afspraak op. En nee kom niet met het smoesje dat jullie afhankelijk van de bkr zijn.
    Raar dat ik via andere weg een hypotheek bij Rabobank wilde afsluiten en dat ik wel gebeld en gemaild word.
    Ik eis dus per omgaande een antwoord, openbare excuses en verwijdering van deze bkr-notering uit 2002.
    Beste heer Linders,

Ik vind het echt heel vervelend dat er al zo lang geen contact met u opgenomen wordt over deze zaak. Helaas kan ik niet meer doen, dan mijn collega's blijven verzoeken contact met u op te nemen. Mijn excuses dat dit nog steeds niet is gebeurd.

Beste Tom,

Ik begrijp je antwoord alleen de andere media die hier nu over geinformeerd zijn niet.
    Die wrijven in hun handen om dit naar buiten te brengen. Raar dat via hier in eerste instantie snel aktie werd ondernomen maar nu ineens niets meer. Jullie als webcare hebben echt wel interne communitie-wegen om dit niet verder te laten escaleren.
    Ben benieuwd hoe snel het gaat als dit ook op via andere kanalen naar buiten komt.

met vriendelijke groet.
    Beste heer Linders,

Ik begrijp dat de situatie erg dringend is. Ik heb overleg gehad met een collega die dit soort dossiers behandeld en zij geeft aan dat er een wettelijke reactietermijn is van een maand. Helaas hebben wij deze ook nodig vanwege veel verzoeken om BKR noteringen te verwijderen. Zodra het dossier opgepakt wordt, krijgt u per e-mail een reactie. Excuses voor het ongemak.

Onterechte BKR
    Ik heb inderdaad een bericht vanuit bijzonder beheer ontvangen, maar dit slaat alles.
    Ze geven aan dat ze geen vier maar vijf weken de tijd nodig hebben, dit is dus vreemd om twee redenen. Ten eerste is de wettelijke termijn vier weken geen vijf weken. Ten tweede geven ze aan dat ze dan het dossier gaan oppakken terwijl ik al een antwoord heb dat de melding verwijderd gaat worden. WAT IS ER NOU ZO MOEILIJK???????
    Rabobank maakt een fout dat kan iedereen gebeuren, maar los dit dan snel op en laat iemand anders niet de dupe worden hiervan. Ik ben door deze situatie dus een huis misgelopen.
    GEEF GEWOON AAN HOELANG HET DUURT VOORDAT DE REGISTRATIE VERWIJDERD IS.
    Beste heer Linders,

Vanwege drukte is de termijn waarbinnen u een reactie mag verwachten, helaas opgelopen naar vijf weken.

Uw verzoek om de registratie te verwijderen is na het eerste contact meteen doorgezet naar BKR. Hiervan heeft u de bevestiging ontvangen. Op dit moment kunnen we niet meer doen, dan de afmelding van het BKR afwachten.

Els - Team Webcare Rabobank

Onterechte BKR
    Het verzoek voor verwijdering is doorgezet!!! Maar jullie hebben toch wel een indicatie hoelang het dan nog duurt voordat de notering weg is???
    Het gaat er mij om dat de hele communicatie omtrent deze zaak slecht is. Ik snap echt wel dat jullie het niet op de dag nauwkeurig kunnen aangeven, maar laat mensen niet onnodig in de stress zitten.
    Dit is toch onnodige slechte reclame voor de Rabobank. Dit had niet nodig geweest als er van het begin af aan gecommuniceerd was.
    Het verzoek tot verwijderen is gedaan maar afdeling bijzonder beheer zegt: we moeten u zaak nog in behandeling nemen. Een mooi voorbeeld van langs elkaar heen werken en communiceren.
    Ik hoop dan ook dat er nu een duidelijk fatsoenlijk antwoord komt, zodat jullie en ik de zaak kunnen afsluiten.
    Beste heer Linders,

Momenteel kunnen wij u niet meer informatie geven. Het enige dat u kunt doen is afwachten tot u een reactie van mijn collega's ontvangt.

Tom - Team Webcare Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?