Klacht Rabobank: Na verzoek verwijdering BKR past Rabobank hem negatief aan ipv positief. Geen contact BKR desk.

Zonnetje

Door scheiding en niet doorbetalen van de hypotheek door mijn ex heb ik een BKR gekregen. Ik heb de betaling via het gerecht afgedwongen en heb gelijk gekregen. Helaas is de BKR blijven staan en de Rabobank wil deze helaas niet verwijderen. Inmiddels ben ik hertrouwd en mijn huidige man wil zijn woning verbouwen. Door flinke overwaarde op de woning is er totaal geen risico, maar helaas door mijn BKR krijgt mijn huidige partner geen 2e Hypotheek of kan geen overwaarde opnemen.
Ik heb al meerdere malen de Rabobank aangeschreven. In mijn overzicht zag ik dat het nog 10 maanden betreft voordat deze automatisch zal worden verwijderd. Tot mijn schrik zag ik een paar dagen geleden dat mijn Rabobank melding in BKR opeens weer op "Lopend" is gezet en nu de einddatum is aangepast naar 2021!!!
Ik heb alle pogingen gedaan om in contact te komen, maar er wordt niet gereageerd.
Ik heb het idee dat ik zo dubbel gestraft wordt door iets waar ik niets aan heb kunnen doen. Helemaal omdat ik nu netjes gevraagd heb om mij te helpen en met name mijn huidige partner die er al helemaal niks aan kan doen.
Ik snap dat ik mede verantwoordelijk ben aan mijn oude hypotheek maar dat is mijn huidige partner niet. Zonder ook maar enige communicatie het in mijn nadeel aanpassen is heel erg naar.

Aanpassing BKR codering.

Beste Heer/Mevrouw.

Vervelend om te lezen dat u door deze reden een BKR registratie heeft gekregen.
    Ik kan heel goed begrijpen dat u het verleden graag achter u wil laten en een nieuwe toekomst wil opbouwen met uw huidige man. Het is dan erg vervelend dat het door het verleden niet lukt om een 2e hypotheek kan afsluiten.

Het is begrijpelijk dat u bent geschrokken van het feit dat de notering weer "lopend" is gezet en de datum is verplaatst. Ik ga graag voor u uitzoeken waarom dit is gebeurd en waarom u hierover geen enkel bericht heeft ontvangen.

Kunt u aangeven op welke manier u contact heeft gezocht met ons?

Sanne - Team Webcare
    Geachte,

Ik heb ruim een maand geleden een eerste mail gestuurd, enige tijd erna een aanvulling en nadat ik zag dat mijn BKR negatief was aangepast weer een email. Ik heb het gestuurd naar het mailadres van de Rabobank via de link van de website. Soort contact formulier. Daarna rechtstreeks naar het mailadres van bijzonderbeheer.bkr etc . Ze hebben het zeker ontvangen want ik kreeg een automatisch antwoord dat ze binnen 4 weken zouden reageren en anders zou mijn BKR niet aangepast zijn.

Mvg
    Beste Heer/Mevrouw,

Bedankt voor uw toelichting.
    Het is op dit moment enorm druk bij de BKR-desk. Dit is de reden waarom u tot op heden nog geen reactie hebt gehad. De doorlooptijd is op dit moment 6 weken.

Ik wil u daarom vragen nog heel even geduld te hebben en het antwoord af te wachten.
    Wanneer u een bevestiging heeft ontvangen is de mail in goede orde ontvangen.

Sanne - Team Webcare

Zonnetje
    Bedankt voor uw reactie. Er is blijkbaar wel tijd om mijn registratie negatief aan te passen. Andere volgorde was wenselijker geweest.
    Ik wacht af en hoop dat ik binnenkort goed bericht krijg.
    Beste heer/mevrouw,

Ik begrijp heel goed dat u het liever anders had gezien. Hopelijk ontvangt u snel een reactie. Houd u ons op de hoogte?

Tom
    Team Webcare - Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?