Klacht Rabobank: Negatief bkr registratie

jacq-0110

Ik heb de Rabobank aangeschreven om te vragen of zij mijn bkr codering willen herstellen, echter is mijn verzoek hiervoor afgewezen. Ik ben negatief geregistreerd omdat ik in 2008 een krediet van € 1000,- op mijn rekening had genomen om mijn schoolgeld te kunnen betalen. Echter door omstandigheden thuis heb ik een huur huisje weten te bemachtigen en hierdoor heb ik mijn schulden op dat moment niet kunnen betalen. Ik heb toen aanspraak gemaakt op schuld hulpverlening, zij hebben de brieven geschreven voor betaal afspraken en ik mocht alles in eigen beheer houden omdat mijn schuld bedrag niet hoog genoeg was. Echter is wel de schuld sneller afbetaald dan afgesproken. Nu is hét voor mijn partner en ik onmogelijk om samen een hypotheek/ gesprek aan te gaan door mijn negatieve codering. Wij zijn al 3 jaar samen, hebben beide een goed salaris en willen dolgraag een start van onze toekomst samen maken.

Ik wil graag een herstel codering voor mijn bkr registratie. Daar ik ivm omstandigheden destijds in deze situatie ben beland

Rabobank
    Beste mevrouw Mellema,Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.Met vriendelijke groet,Rabobank
    jacq-0110
    Goede avond,Tot op heden is het nog niet opgelost helaas. echter ben ik zelf in verder onderzoek gegaan en gaat het tijdens de aanmelding van A3 codering ging het nog om een bedrag van €183,- deze is afgelost 3 maanden later op het moment dat ik mijn vakantie geld heb gekregen. Nu sta ik voor de volledige €1000 zo hoog genoteerd. Ik wil weten of ik hier vanaf kan komen want momenteel zijn mijn partner en ik ook niet in staat om verder onze toekomst op te bouwen. Terwijl wij beide een
    [vervolg...]
    Een goede baan hebben, en ik niet meer financieel gevaar ben voor mij zelf. Ik heb geen andere schulden of achterstanden lopen.Ook heb ik al een brief gestuurd naar Rabobank Voorne-putten en zij hebben mijn verzoek afgewezen.Met vriendelijke groet,Jacqueline M.
    Rabobank
    Beste mevrouw Mellema,Wat een lastige situatie. Begrijp ik goed dat u een negatieve notering heeft bij BKR en dat u hier vanaf wilt?Met vriendelijke groet,Rabobank
    jacq-0110
    Goedemiddag,Als dit mogelijk is dan wil ik daar zeker vanaf. Zeker nu mijn partner en ik graag willen gaan samen wonen. En dit ons in de weg staat.Echter gaat het alleen om €183 die binnen de 4 maanden van datum A3 codering is afgelost.Ik hoor het graag wat u voor mij kunt betekenen.Met vriendelijke groet,Jacqueline Mellema
    Rabobank
    Beste mevrouw Mellema,We hebben contact gehad met de lokale bank. We begrijpen dat zij volgens de regels van het BKR register hebben gehandeld. We moeten u helaas mededelen dat wij u in deze zaak ook niet verder kunnen helpen. Uiteraard wensen we u samen met uw partner veel succes verder toe.Met vriendelijke groet,Rabobank
    jacq-0110
    Goedendag,Bedankt voor bovenstaande reactie. Is het niet zo dat bij een A3 codering een bedrag van € 250 of meer zo zwaar word geregistreerd? Dan zou het toch niet zo moeten zijn dat een nog openstaand bedrag van €183 op een A3 terecht moeten komen.Ik vind het heel vervelend dat €183 (overigens ben ik er van bewust dat dit een fout van mij is geweest 2jaar geleden) ons nu in de weg staat om een toekomst op te bouwen.
    jacq-0110
    [vervolg...]Vanaf wanneer is het mogelijk om een herstel codering te krijgen? Zodat wij in iedere geval een indicatie hebben, wanneer wij wel naar huizen kunnen gaan kijken.Met vriendelijke groet,Jacqueline Mellema
    Rabobank
    Beste mevrouw Mellema,Voor aanvullende vragen over de BKR-codering en een herstelcodering kunt u contact opnemen met uw lokale kantoor. Zij kunnen u meer duidelijkheid verschaffen. Wel zo plezierig, dan kunt u verder met uw toekomstplannen.Met vriendelijke groet,
    Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?