Klacht Rabobank: Nieuwe internet bankieren omgeving RABO Bank is slecht voor het inzicht, bied geen overzicht

B. Vink

Nieuwe rabobank internet omgeving geeft GEEN inzicht meer in je rekeningen. Alleen via vele omwegen is het huidige informatie niveau te halen.
De opmaak die nu op je pc komt is gemaakt voor een 5 inch scherm.
Dat gaat nergens meer over, ik kijk nog "ouderwets"op een 19 inch scherm.
Daar past veel meer info in een keer op/

Als ik in de nieuwe omgeving mijn rekeningen wil zien (Totaal stand van AL mijn rekeningen) moet ik in de nieuwe omgeving 4 schermen af.......
Dit kan en mag niet de bedoeling zijn van de vooruit gang, informatie kwijt raken.

Bestaande omgeving handhaven.
En anders mensen de keus geven om zelf hun omgeving in te richten, welke elementen je op je scherm wil zien

Helaas is er geen oplossing geboden. Sterker nog, de gekregen informatie lijkt niet geheel correct. Ergens in de RABO organisatie worden er blijkbaar besluiten genomen die niet intern gecommuniceerd worden. Het webcare team zegt wat anders dan de lokale bank. De lokale bank hoort informatie eerder van mij als via de interne communicatie. Een verandering van dit formaat zou beter gecommuniceerd dienen te worden! Nu kan mijn conclusie niet anders zijn dan dat de RABO doordrukt wat men wil. Het bestaansrecht van de bank, de klanten, zijn blijkbaar ondergeschikt aan de aandeelhouders winst. Het vertrouwen in het automatiseringsproces bij de RABO is bij mij het nulpunt genaderd.

Beste heer,

Jammer om te lezen dat u niet tevreden bent met onze nieuwe omgeving van internetbankieren. Deze heeft nu een uiterlijk gekregen dat lijkt op de app, zodat alles op elkaar lijkt en dus meer gebruikersgemak biedt. Deze omgeving is ook geschikt voor een standaard monitor voor uw pc (dus ook een 19 inch scherm). Mocht u toch nog gebruik willen maken van de oude omgeving dan is dat nog steeds mogelijk. Via 'Mijn overzicht' in de nieuwe omgeving en door te kiezen voor de knop 'naar mijn oude internetbankieren' rechts onderin het scherm kunt u naar de oude omgeving schakelen.

Mocht u nog vragen hebben, dan lees ik het graag.

Beste Tom,

Dat het op een 19 inch ook werkt snap ik wel.
    Wat ik niet snap is waarom ik op een 19 inch monitor of groter wat tegenwoordig standaard is, de informatie moet bekijken alsof ik op een 5 inch monitor zit.
    Ik kan in de nieuwe omgeving pas de omschrijving van een betaling vinden als ik op de betaling klik
    Ik kan niet het totaal saldo zien van meerdere rekeningen. Pas na een extra klik kan ik of mijn spaartotaal saldo zien of mijn betaaltotaal saldo
    Ik kan niet normaal selecteren om een print te maken, een scherm afdruk is bijna de beste optie, en daar krijg ik dan nog maar beperkt de juiste info op.

Hoe bedoel je dat ik terug kan naar de oude omgeving? Ik krijg van jullie een melding dat ik overgezet wordt naar de nieuwe omgeving???
    En als ik deze optie dus wel krijg, om om te schakelen, hoe lang blijft dit dan mogelijk? of wordt de minimalistische mobile omgeving toch helemaal door gedrukt?

Gr Bert

Beste heer,

De nieuwe omgeving hoort zich aan te passen aan de grootte van de monitor, desktop, telefoon of tablet. Heeft u de browserinstellingen al eens gecontroleerd? Daarin kunt u de grootte van de website vergroten of verkleinen. Dit kunt u ook doen met de lettergrootte. Bij een verkleinde browser kan het inderdaad voorkomen dat u moet scrollen om meer opties te zien.

U kunt terug naar de oude omgeving zoals ik in mijn eerste bericht heb omschreven. Uiteindelijk gaat deze wel verdwijnen, maar voorlopig zal deze nog blijven bestaan. Tot wanneer is nog niet duidelijk.

Beste Tom,

Het ligt niet aan mijn brouwser, het is de nieuwe layout.
    Die is niet gemaakt voor een pc omgeving maar vertaald. Hierdoor slechte schermen, veel loze ruimte weinig info er blijft een slecht overzicht bestaan op de PC.
    De schermgrootte /resolutie is niet van invloed op de weergave in dit geval, er komt gewoon niet meer op. En dat is echt de keus van het ontwerp. Totaal saldo van de rekeningen zie je pas in het detail en dan nog uit gesplitst per soort (betaal en spaar rekeningen) pas na een extra klik.
    Dat heeft echt helemaal niets te maken met de scherm grootte.

Ik hoop dat de oude omgeving lang blijft bestaan.
    De nieuwe is alleen voor een snelle blik geschikt en geeft in een oogopslag maar weinig info.
    Een ontwerp wat past bij het gebruik op je mobiel, snel een blik.
    Voor op de PC en ten behoeve van je eigen administratie is het oude ontwerp veel geschikter.

Bert
    Beste heer,

Het is duidelijk dat je niet te spreken bent over de nieuwe omgeving. Ik zal dit voor je aankaarten bij jouw lokale Rabobank. Wil je hierover nog een terugkoppeling ontvangen?
    Daarnaast nemen we jouw feedback mee voor de verdere ontwikkeling van internetbankieren.

Beste heer,

Mijn collega van uw lokale Rabobank heeft contact met u opgenomen aangaande de klacht over de nieuwe omgeving van Internetbankieren. Helaas krijg zij u niet te pakken, dus heeft zij u een mail gestuurd.

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd en sluit daarom de klacht op Klachtenkompas.

Team webcare - Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?