Klacht Rabobank: Nieuwe internetomgeving RABO internetbankieren niet gebruiksvriendelijk meer

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 308992
Gebruiker
Schruijer
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Nieuwe omgeving RABO internetbankieren is 10 stappen terug in de tijd. Opmaak is chaotisch met veel loze ruimte, belachelijke regelafstanden etc. Duidelijk dat hier een aantal hobbyisten bezig zijn geweest die weinig oog hadden voor het gebruiksgemak van de klant. Heel erg jammer RABO...…!!!

Gewenste oplossing

Oude omgeving weer in ere herstellen
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

7 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Goedemorgen,

    Goed dat u hierover contact opneemt. We voeren veranderingen door op basis van feedback van onze klanten.Gebruikersgemak is wat bij ons hoog in het vaandel staat en neem uw feedback hierin mee. Dit is geen belofte dat de oude omgeving weer in ere wordt hersteld. Bent u bekend dat u nog steeds de oude omgeving kan gebruiken? Na het inloggen krijgt u een keuzescherm te zien. Hier kan worden gekozen voor de oude of nieuwe omgeving. De oude omgeving blijft voorlopig toegankelijk. Weet u zo voldoende? Graag zie ik uw reactie tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Tamara Leenderts
    Team Webcare Rabobank
  2. Auteur
    Schruijer
    Datum

    Beste mevr. Leenderts,
    Dank voor de reactie. Begrijp na wat speurwerk dat er veel meer klachten zijn over de nieuwe internetomgeving RABO bankieren.
    Ja, uiteraard ben ik bekend dat de oude omgeving nog benaderbaar is. Sterker nog, ik gebruik tot op heden alleen de oude omgeving! Toch merk dat als onderdeel van een "drip-feeding" proces de RABO beetje bij beetje probeert te dwingen om het nieuwe format te gebruiken (eindigt waarschijnlijk met het "opdrogen" van oude omgeving).
    Het moet duidelijk zijn(worden?) bij de RABO dat haar organisatie er voor de klanten is en NIET andersom! Ik hoop dat RABO nog tot inzicht komt maar vrees met grote vreze...…
    MVG, Rob Schruijer
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer,

    Dank u voor uw reactie.

    Het klopt inderdaad dat in de toekomst de nieuwe omgeving het huidige Rabo Internetbankieren gaat vervangen. De komende tijd wordt Rabo Online Bankieren steeds verder uitgebreid. Voorlopig kunt u Rabo Internetbankieren en Rabo Online Bankieren allebei gebruiken. In uw nieuwe omgeving heeft u nog geen inzicht in uw verzekeringen. Ook kunt u geen Wereld- of spoedbetalingen doen of geld bestellen. Daarvoor kunt u nu nog de oude omgeving kiezen.

    De nieuwe omgeving is uitgebreid getest op gebruiksgemak. Op de volgende pagina op onze website vindt u een demo: http://rabo.nl/rbt41upu Misschien dat dit u kan helpen bij het gebruik van de nieuwe omgeving. Ook bieden we een workshop Online Bankieren aan. Mocht u hierin interesse hebben, dan hoor ik dat graag. Ik zorg er dan voor dat een van mijn collega's hierover contact met u opneemt.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team webcare Rabobank
  4. Auteur
    Schruijer
    Datum

    Beste Els,
    Heel lief dat jullie een workshop online bankieren aanbieden maar dit was niet het antwoord op mijn eerdere reactie. Het gaat niet om het feit dat ik het niet zou KUNNEN, maar dat ik niet WIL werken met jullie nieuwe online internetbankieren omdat ik de vormgeving afgrijselijk vind (en begrijp al lang dat ik niet de enige klant ben die er zo over denkt). Significant overigens dat je zelf al aangeeft dat het een "halfbakken" produkt is waar je voor bepaalde functionaliteiten nog steeds MOET teruggrijpen op de oude omgeving. Zou graag de ervaringen vwb het "geweldige" gebruikersgemak van jullie (klanten) testteam willen inzien, twijfel er tenzeerste aan of er inderdaad met de klant/gebruiker overlegd en getest is....
    MVG, Rob
  5. Auteur
    Schruijer
    Datum
  6. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer,

    Bedankt voor uw reactie. Wij nemen de wensen van onze klanten serieus en hebben nog steeds de klant op nummer 1 staan. Uw feedback hebben we dan ook doorgegeven. Mocht blijken dat het merendeel van onze klanten ontevreden is over de nieuwe omgeving dan bekijken wij de mogelijkheden tot aanpassing. Het feit dat bepaalde functionaliteiten nog niet werken heeft te maken met fase gewijze implementatie. De oude omgeving blijft echter niet voortbestaan. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Tamara
    Team Webcare Rabobank

  7. Auteur
    Schruijer
    Datum
    Opmerkelijk dat bijna elke reactie een standaard "verkooppraatje" is en niet of nauwelijks ingaat op wat ik aangehaald heb. In mijn voorafgaande reactie heb ik bijvoorbeeld specifiek gevraagd naar het bestaan van (en hun ervaringen) van een klantentestteam bij het ontwerpen van de nieuwe omgeving. De reactie gaat daar totaal niet op in.....! Gelukkig krijg ik van diverse vrienden en kennissen die ook de RABO als bank gebruiken dezelfde klachten te horen die ik al eerder meldde. Doorgaan met deze discussie heeft weinig zin als de RABO volhardt in haar standaard antwoorden en inhoudelijk niets toe te voegen heeft. Ik zou zeggen: RABO ga lekker zo door…...

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen