Klacht Rabobank: OmniKassa (de iDeal van Rabobank) ondersteunt geen Revolut betalingen?

sad Niet opgelost
Gebruiker1633295035

Het is via de betaalprovider Omnikassa van Rabobank niet mogelijk om met Revolut te betalen. Dit terwijl de Revolut bank wel in de lijst van iDeal banken staat: https://beschikbaarheid.ideal.nl/

Bij andere betaalproviders zoals Pay, Adyen en Mollie is het wel gewoon mogelijk om met Revolut via iDeal te betalen.

Helaas geeft Currence (het bedrijf achter iDeal) alleen door dat dit blijkbaar tussen Revolut en Rabobank opgelost moet worden. Ik vind dit een bijzonder opmerking, omdat Currence aangeeft dat Revolut ondersteunt wordt voor iDeal betalingen op hun eigen website.

Dat OmniKassa van Rabobank wel iDeal betalingen van Revolut ondersteunt zoals andere betaalproviders.

Bijlagen

Beste Dhr./Mvr.

Het spijt mij om te lezen dat het tot op heden niet mogelijk is via Revolut te betalen. Ik begrijp de feedback die u hierover geeft en wil u graag in contact brengen met ons team van de afdeling Smart Pay.

Bereikbaar op:

Telefoonnummer: +31 (088) 727 11 57. Bereikbaar op werkdagen van: 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.
    E-mail: contact@smartpay.rabobank.nl.

Wellicht kunnen zij nagaan of wat u schetst ook daadwerkelijk zo is, wat de reden hiervan is en of dit wellicht aangepast kan worden.

Sanne

Beste meneer/mevrouw,

Heeft u inmiddels telefonisch contact met ons opgenomen?
    Wij lezen graag of wij deze klacht kunnen sluiten of dat u nog ergens hulp bij nodig heeft.

Willemijn
    Gebruiker1633295035
    Helaas kreeg ik niet de juiste medewerkers te pakken die mijn vraag kon beantwoorden. Ze gingen er van uit dat ik een Rabobank klant ben, maar dat ben ik niet. Ik heb namelijk een Revolut rekening waarbij ik graag via jullie OmniKassa (iDeal) wil betalen. Wat ik wel zie dat je tegenwoordig ook met N26 bank kunt betalen via jullie Omnikassa. Is het mogelijk dat jullie hier een antwoord op kunnen geven?
    Rabobank
    Bedankt voor uw reactie en bestanden.
    Kunt u aangeven wat voor transactie u wilde doen en waar u dan tegenaan loopt?
    Dat is me nog niet helemaal helder.

Els
    Team webcare - Rabobank Nederland
    Gebruiker1633295035
    Via een webshop (bijv. CashbackXL) probeer ik producten te bestellen. Ik wil dan afrekenen via iDeal en deze webshop maakt gebruik van jullie iDeal platform genaamd OmniKassa. Alleen kan ik de producten niet betalen, omdat jullie platform OmniKassa niet de bank Revolut in het lijstje hebben staan. Dat betekent dat ik helaas de producten niet kan afrekenen met iDeal bij deze webshop. Terwijl iDeal aangeeft dat Revolut ondersteunt wordt als bank. Mijn vraag is: Waarom staat Revolut niet als betaaloptie bij Omnikassa?
    Beste E. de Rijcke,

Heb je al contact gehad met Cashback of dit een bekend probleem voor ze is? Mogelijk hebben zij een oplossing voor je.

Daarnaast geef je aan niet de juiste medewerker te hebben gesproken. Konden ze jouw vraag ook niet beantwoorden of dit intern verder uitzoeken?

Saskia
    Gebruiker1633295035
    Nee, het ligt echt aan OmniKassa die (bewust?) geen Revolut aanbiedt in het lijstje. Dit heb ik al vaker meegemaakt met webshops die OmniKassa gebruiken. Terwijl jullie concurrenten zoals Adyen, Pay.nl, Mollie, etc. wel Revolut als betaaloptie met iDeal aanbieden.

De medewerker kon mij niet helpen, omdat zij denken dat ik een Rabobank rekening heb of dat er een bepaalde transactie niet is gelukt waarbij ze een transactienummer nodig hebben. Die heb ik niet, want ik kan niet met Revolut betalen bij OmniKassa.

Kortom mijn vraag is waarom Revolut niet in het lijstje van banken staat bij OmniKassa? Ik zie inmiddels wel dat de techbank N26 tegenwoordig er tussen staat.
    Beste meneer/mevrouw,

Het klopt dat Revolut nu niet wordt geaccepteerd. Revolut en Currence zijn samen in gesprek om aan recent aangepaste iDEAL voorwaarden van Currence te voldoen, waarna Rabobank Revolut ook kan aansluiten. We verwachten dat dit op een redelijke termijn mogelijk zal zijn.

Ik hoop uw vraag zo te hebben beantwoord.

Suze
    Gebruiker1633295035
    Dank je wel voor het antwoord. Dit beantwoord deels mijn vraag.

Het enige wat ik wel bijzonder vindt is dat jullie aangeven dat er op dit moment gesprekken lopen tussen Revolut en Currence over de nieuwe iDeal voorwaarden. Ik zou dan verwachten dat ik ook niet via Adyen, Mollie of een andere betaalprovider zou kunnen betalen met Revolut vanwege deze wijziging waar Revolut nog niet aan voldoet? Plus het valt mij op dat N26 bijvoorbeeld niet in de lijst van iDeal/Currence voorkomt: https://beschikbaarheid.ideal.nl/

Ik hoop dat dit op korte termijn dit mogelijk wordt bij OmniKassa, anders hoop ik dat webshops over gaan stappen naar een andere betaalprovider.
    Rabobank
    Ik kan alleen spreken voor wat betreft de OmniKassa, inmiddels Rabo Smart Pay. Op welke termijn dit zal zijn durf ik nu niet aan te geven.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebbe geïnformeerd.

Suze
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Ook een klacht indienen over Rabobank?