Opgelost door Rabobank: Ongewenste Raborekening verplicht bij huur safeloket

F.M. van Riet

Al enkele jaren huren wij een safeloket bij de Rabobank, waar wij geen privérekening hebben, wel hypotheekrekeningen. Men wil ons nu verplichten om toch een privérekening te nemen, i.v.m. nieuwe incassoregels. Dit gaat 1,70 per maand kosten, het safeloket wordt dus 20,40 per jaar duurder, terwijl wij geen rekening nodig hebben, we hebben namelijk al twee rekeningen bij andere banken. We zijn ook niet van plan om van bank te wisselen om deze reden. Helaas is de Rabobank de enige plek in onze omgeving waar nog safeloketten te huur zijn. Wij kunnen dus kiezen uit jaarlijks 20,40 meer betalen of het verder zonder safeloket doen. Een keuze waar we nu door de Rabobank toe gedwongen worden om een reden (nieuwe incassoregels) die ons absurd voorkomt. Er is nooit een probleem geweest met het incasseren van de huur voor het safeloket. Dus waarom zou je een goede relatie met je klant in gevaar brengen?

Laat de nieuwe incassoregels gelden voor nieuwe safelokethuurders, en verplicht uw huidige huurders niet tot het afnemen van een product (nieuwe rekening) waar ze geen behoefte aan hebben.

Rabobank
    Beste mevrouw van Riet,Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.Met vriendelijke groet,Rabobank
    F.M. van Riet
    Door tussenkomst van de Consumentenbond (zie Geldgids november 2014, rubriek Leergeld) heeft de Rabobank afgezien van het doorvoeren van bovengenoemde incassoregels. De safehuur is enige tijd geleden gewoon van onze huidige rekening geincasseerd en we kunnen nog steeds gebruik maken van ons safeloket.

F.M. van Riet

Ook een klacht indienen over Rabobank?