Klacht Rabobank: Rabo/Interpolis geeft misleidende informatie over het afsluiten van een zorgverzekering

l.j. geelhoed

Wij wilden per 1-1-2020 een zorgverzekering bij Interpolis afsluiten. Dit is een onderdeel van Rabo. Om een verzekering te kunnen afsluiten moet men eerst klant worden worden bij Rabo. Wij hebben geen bankrek bij Rabo maar we zijn wel bekend omdat we een bankpas van een vereniging hebben die wel bij Rabo bankiert. Op 27-12-2019 gingen wij naar de balie in Goes voor een legitimatie waarna wij , geheel volgens de site van Interpolis/Rabo de zorgverzekering zouden willen afsluiten. Volgens de baliemedewerkster kon dat niet en kon een zorgverzekering alleen afgesloten worden door Rabo-klanten MET een Rabo-rekening. Bij een tweede bezoek van ons aan de balie , een uur later, trok de baliemedewerkster dit in en gaf aan dat alleen klant worden, zonder bankrek, voldoende was. Daarvoor was echter wel een intake van min. 1 uur nodig. Gezien de volle agenda zou dat pas op 7 jan 2020 tijdens werkuren ingepland kunnen worden. We hebben op 27-12-2019 meteen online een klacht bij Rabo ingediend. Zij zouden binnen 2 werkdagen reageren. Tot op heden is nog niets vernomen. Mijn klacht: 1. Rabo / Interpolis geeft misleidende informatie over het afsluiten van een zorgverzekering. en 2. De klantgerichtheid van Rabo is zeer slecht en 3. Rabo doet helemaal niet wat het zelf beloofd.

zsm duidelijkheid over de procedure voor het afsluiten van een zorgverzekering en afsluiting van een polis 2020 incl het intrekken van een lopende polis bij een andere verzekeraar die wij noodgedwongen hebben moeten afsluiten.

Rabobank
    Beste heer/mevrouw,

Goed dat u contact opneemt en uw klacht kenbaar maakt. Wat vervelend dat u onze dienstverlening zeer slecht heeft ervaren. Onze excuses dat er verwarring is geweest tijdens het bezoek op kantoor, of er wel of geen bankrekening nodig was om de zorgverzekering te sluiten. Om een zorgverzekering te sluiten wordt er wel gevraagd om te legitimeren maar er is geen verplichting om een rekening te openen.

Ik ga een verzoek indienen om telefonisch contact met u op te nemen na aanleiding van uw ingediende klacht online. Zeker gezien de doorlooptijd twee dagen betreft en u nog niets van ons heeft vernomen.

Via onderstaande link staat informatie over de zorgverzekering van Interpolis. https://rabo.nl/i5fxf4k7 Wat vindt u precies misleidend aan deze informatie? Ik lees het graag.

Tamara Team Webcare - Rabobank Nederland
    l.j. geelhoed
    Geachte Tamara,

Vanmiddag werd ik gebeld door de baliemedewerkster uit Goes. Zij reageerde op de oorspronkelijke klacht die ik rechtstreeks bij Rabo op 27-12-19 had ingediend.
    We gebben het geheel goed doorgesproken. Zij was het er mee eens dat de info op de Rabo-site niet goed en duidelijk was. Haar Rabo-vestiging zou dat bij het landelijke kantoor gaan aankaarten. Aan mijn wens om alsnog een zorgverzekering bij Interpolis af te sluiten kon zij cq Interpolis helaas niet voldoen ivm zeer strakke regels. We hebben afgesproken dat zij begin december belt om te kijken wat zij dan voor mij kan doen. Dus is voor mij de discussie hiermee afgesloten.

met vriendelijke groet,
    Leo Geelhoed

Ook een klacht indienen over Rabobank?