Klacht Rabobank: RABO onbereikbaar telefonisch.

Tony Klacht Rabo

Telefonisch op 088-7226666 al heel lang niet bereikbaar binnen acceptabele tijd. 10; 15 minuten wachten "U wordt z.s.m. geholpen".... Dan stop ik maar. Zinloos.
Nu vandaag 22-11-2021 wacht ik al 52 minuten en 59 seconden. "Blijft u aan de lijn. U wordt z.s.m. geholpen. Een bloody shame.

De telefoon beantwoorden!

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Een terechte opmerking. We hebben zojuist problemen met ons telefonisch netwerk ervaren, waardoor we tijdelijk telefonisch niet bereikbaar zijn geweest. Hiervoor onze welgemeende excuses.

We zijn inmiddels weer bereikbaar. Ik verneem graag of het u alsnog gelukt is een collega te pakken te krijgen.

Rabobank
    In uw bericht sprak u over 22-11, vandaar dat ik aannam dat u uw bericht had gestuurd naar aanleiding van de bereikbaarheidsproblemen die dag. Begrijp ik goed dat uw bericht zowel de particuliere als de zakelijke bereikbaar betreft?

Het klopt dat de telefonische wachttijden de laatste tijd langer zijn dan gewenst. Dat is zeker geen onwil, maar onmacht op dit moment. We werken aan de optimalisering van de bereikbaarheid, maar dit is tot onze spijt niet zo snel als we zouden willen te realiseren.

U geeft aan uiteindelijk wel iemand gesproken te hebben. Dat doet me goed te lezen. Uiteraard nemen we uw feedback ter harte en doen we er alles aan de bereikbaarheid op orde te krijgen.

Wat is precies uw verwachting van mij via deze weg?

Tony Klacht Rabo
    Het ging natuurlijk niet alleen over 22-11.In mijn bericht schreef ik "al heel lang". Om te vervolgen met "Nu vandaag 22-11 etc.....
    Even de feiten op een rijtje voor het dossier.
    Telefoonhistorie met RABO Particulier en Zakelijk:
    088-7226600:vanaf 31-8-2021 t/m 22-11-2021 uitgaande gesprekken 15. Inkomend 3. Op 11-11 het langste uitgaande gesprek 43 minuten en toen werd de verbinding verbroken. Met gesprek bedoel ik natuurlijk inclusief die eeuwige wachttijd.
    088-7226666 18-11 en 22-11 uitgaande gesprekken. Op 22-11 wachttijd 59 minuten en 7 minuten gesprek. Totaal 66 minuten.
    "Wachttijd langer dan gewenst" schrijft u. Een eufemisme.
    Ik heb nog steeds onbeantwoorde vragen als particulier. Kan er iemand vanuit de ivoren RABO-toren misschien gewoon toch eens zelf bellen met mij als klant of een mailtje met een rechtstreeks nummer?

Dank u wel.
    Vriendelijke groet,
    Rabobank
    Bedankt voor uw toelichting. Ik begrijp uw gevoel zeker gezien de contacthistorie.

Uiteraard ga ik uw klacht kenbaar maken en ervoor zorgen dat er telefonisch contact met u wordt opgenomen. U geeft aan dat u nog steeds onbeantwoorde vragen heeft als particulier. Kunt u aangeven welke vragen dit precies zijn?

Daarnaast ben ik benieuwd of de klacht voor u is opgelost wanneer u wordt teruggebeld en deze vragen beantwoord worden?

Ik wacht uw reactie af.

Tony Klacht Rabo
    Ik ga nu die lijst met vragen niet nog eens benoemen. Er wordt steeds vooraf door RABO gemeld, dat de gesprekken worden opgenomen. Als u die dan eens beluistert bent u al behoorlijk geïnformeerd over de aard van de onbeantwoorde vragen.
    Ik wacht telefoontje van een bekwame medewerker af en zal dan mijn vragen weer stellen. Overigens heb ik het liefst een rechtstreeks nummer dat ik dan kan bellen. Heb ik het tempo in eigen hand. Dit hangt mij mijlenver de keel uit.
    Vriendelijke groet,
    Rabobank
    Het telefoonnummer dat u heeft, is het rechtstreekse telefoonnummer. Zou u toch een korte samenvatting van uw vragen kunnen geven? Dan kan ik ervoor zorgen dat u door de juiste afdeling en collega terug wordt gebeld zodat uw vragen ook daadwerkelijk beantwoord kunnen worden. Ik zou het zonde vinden als u door de verkeerde collega wordt gebeld gezien de hoeveelheid tijd die u al heeft geïnvesteerd.

Monique
    Team Webcare –Rabobank Nederland
    Tony Klacht Rabo
    Ik bedoel natuurlijk een rechtstreeks nummer waarbij ik direct iemand aan de telefoon krijg. De ervaringen met het mij bekende "rechtstreekse" nummer zijn toch wel duidelijk inmiddels. Een invalide slak is 100x sneller.
    Op 3-9-2021 zit ik aan de telefoon met Transavia en moet ik direct betaling doen van € 128. Die wordt geweigerd! Saldo betaalrekening op dat moment € 10.058,76. Saldo spaarrekening € 100.000.
    Zegde mijn American Express op. Nu spijt van. Mijn nieuwe RABO creditcard heeft te lage limiet. Over gebeld. Limiet verhoogd naar € 7.400, maar wat blijkt? Limiet niet per betaling maar over een hele maand gemeten wordt de limiet verlaagd met al gedane betalingen. Over gebeld. Oplossing steeds tussentijds het saldo betalen. Ik betaal dus 14-10 € 1.786; 1-11 € 1.200 en 16-11 € 575.
    Op 1-10 zijn wij in Gibraltar en kan ik mijn creditcard niet gebruiken.
    Op 30-10 werd mijn creditcard bij een juwelier geweigerd. Een heel gênante vertoning. Met Mastercard maar betaald.
    Mijn kredietlimiet betaalrekening blijkt zonder enig overleg met mij, laat staan mijn akkoord, te zijn verlaagd van € 4.537 naar maar liefst € 500.
    Wie gaat mij bellen? En wanneer?

Groet!

Goedemorgen heer Hemelaar,

Bedankt voor uw toelichting.

De betaling bij Transavia was die met uw betaalrekening of met de (Rabobank) creditcard?

Daarnaast geeft u aan dat er problemen zijn met het limiet van uw creditcard. Wilt u dit limiet hoger hebben?

En heeft u voor het kredietlimiet op uw rekening geen brief per post ontvangen?

Marco
    Team Webcare - Rabobank Nederland
    Tony Klacht Rabo
    Op 3-9 gewoon met betaalrekening (toen had ik de RABO creditcard nog niet; die pas werd actief per 14-9) willen betalen.
    Geen brief ontvangen. Ook geen bericht, dat er in "Berichten" een brief voor mij staat. Die brief zag ik pas veel later, want wie gaat bij inloggen actief controleren of er misschien wel een ander bericht is dan een renteverlaging of iets dergelijks. Je verwacht toch zo'n eenzijdige beperking van de overeenkomst tussen bank en klant niet.
    Als de limiet van de creditcard hoger is bijvoorbeeld € 12.500, hoef ik niet meer steeds tussentijds geld over te maken zoals ik nu moest doen. Ik wil niet in de situatie komen, dat ik bij een aankoop niet met VISA kan betalen als die betaling geweigerd wordt. Het was de enige oplossing toen ik daar over belde en een collega van u mij dit als hulpmiddel aanraadde.
    Wie gaat mij bellen? Wanneer?

Groet!
    Rabobank
    Een collega die u met uw vragen kan helpen. De exacte datum en tijdstip kan ik niet noemen. Dat zal zo snel mogelijk zijn.

Tom
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Rabobank?