Klacht Rabobank: Rabobank blijft onrechtmatig rentebedtagen van mijn rekening afschrijven via automatische incasso

Wim Rabobank

Op 30 augustus 2017 2017 is ons huis bij de notaris overgedragen en is onze hypotheek bij de Rabobank afgerekend en geroyeerd.\Toch presteren ze het bij de Rabobank om op 1 september 2017 alsnog een bedrag van EUR 1.175 voor hypotheekrente voor de maand september automatisch van mijn bankrekening bij de ING af te schrijven.
Ik heb het gelukkig tijdig gezien en stornering aangevraag, wat door ING goed is uitgevoerd. Ik heb er geen enkel bericht van de Rabobank over gehad, dus ook geen excuus. Overigens zijn ze van de Rabobank vorige maand ook nog stug doorgegaan om de bankafrekeningen post naar het oude adres te sturen waarvan ze wisten dat wij daar niet meer woonden en ze wisten ook ons nieuwe adres. Is dat klantgerichtheid?
Wat schetst mijn verbazing? Dat er vandaag weer een bedrag van EUR 1.175 voor hypotheekrente voor de maand oktober automatisch van mijn bankrekening bij de ING afgeschreven is. Daarvoor heb ik nu onmiddellijk stornering aangevraagd.
Hoelang gaat dit nog door? Je mag toch zeker van een bank verwachten dat ze nauwkeurig werken en hun zaakjes op orde hebben. Is dit maatschappelijk ondernemen?
Ik schrijf dit op deze website omdat ik niet meer weet waar ik bij de Rabobank terecht moet zonder van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Vroeger had je er een contactpersoon, maar dat vinden ze kennelijk niet meer nodig.

Stop automatische onrechtmatige incasso en maak excuus aan mij.

Rabobank
    Beste Wim,

Erg spijtig om te lezen dat er nog twee maal onterecht hypotheekrente is afgeschreven van uw rekening. Excuses voor deze fout. Uiteraard gaan we dit zo snel mogelijk oplossen.U wordt binnenkort gebeld door Rabobank Voorne-Putten Rozenburg, waar de hypotheek heeft gelopen. Zij zullen het probleem met u bespreken en een oplossing bieden.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan lees ik het graag.

Tom
    Webcare Rabobank
    Wim Rabobank

Keurige nette reactie gehad van Rabo Nederland die mij berichtte dat de klacht verder behandeld zou worden door Rabobank Voorne Putten Rozenburg.
    Dinsdag werd ik gebeld door een dame van Rabobank VPR die mij vertelde dat het allemaal mijn schuld en mijn fout was was want dat de bank op 25 augustus al een incasso opdracht aangemaakt had voor een afschrijving op 1 september 2017 waarvan de verwerking niet in de aflossingsnota verwerkt was.
    Wie is er dan fout? Knoeiers zijn het. Ze moeten beseffen dat ze hun interne proces dan niet op orde hebben en dan is dat voor hun rekening en risico. Als ik de Rabobank was zou ik hier juist van leren en mijn interne proces aanpassen, met dank aan deze afgebekte klant.
    Bovendien staat er op de aflossingsnota dat als het bedrag daarvan afgelost is, dat alles is wat Rabobank van mij te vorderen heeft, en dat is betaald dus heeft Rabobank geen vorderingsrechten meer jegens mij. Bovendien heb ik een laatste bankafschrift gehad van de Rabobank waarop staat dat het saldo, dwz betalen of ontvangen 0 Euro is.
    Dus ben ik er behoorlijk pissig over dat deze mevrouw namens de Rabobank VPR bleef volhouden dat ik naar haar moest luisteren, haar niet moest onder breken en dat het mijn schuld was, dat ik een fout gemaakt heb en dat ik nog 1175 Euro moest betalen.
    Deze mevrouw snapt echt niet dat de klant haar boterham smeert.
    Ik heb inderdaad een fout gemaakt: namelijk dat ik nooit een hypotheek bij zo'n onbetrouwbare bank had moeten afsluiten. Maar kom daar maar eens van af. Gelukkig is dat met de verkoop van de woning en de aflossing van de hypotheek nu na 10 jaar dubbele woonlasten gelukt.
    Ik heb gezegd dat ik graag de deurwaarder met een dagvaarding zie komen zodat de kantonrechter daar dan over kan beslissen. Dan ga ik als het nodig is door tot de Hoge Raad en dat kost de Rabobank dan een veelvoud van deze onrechtmatig via incasso afgeschreven 1175 Euro die ik gelukkig tijdig gestorneerd heb.
    Kom maar op Rabobank VPR. Ik kan goed voor mijzelf procederen, dus mij kost het niets.
    Ik heb deze mevrouw gezegd, u mag mij ook een brief sturen mat als bijlage de aflossingsnota en het laatste bankafschrift. Dan heeft ze haar huiswerk dat ze eigenlijk had moeten maken voordat ze mij belde, alsnog moeten maken.
    Dat is ook nog iets. Ik heb haar steeds aangesproken met U en zij heeft mij steeds me je en jouw aangesproken. Wel modern maar niet klant respectvol. Ik kan mij niet herinneren dat ik met deze dame in de klas gezeten heb.
    wg. Mr. Ir. Drs. Ing. Wim

Rabobank
    Beste Wim,

Heel erg jammer dat het contact met mijn collega niet naar wens is verlopen. Het was zeker niet de bedoeling van mijn collega om u de schuld in de schoenen te schuiven. Zij wilde graag aan u uitleggen dat de alle afschrijvingen wel kloppen. Dit is een vrij uitgebreide en ingewikkelde uitleg. Maar deze kunt u teruglezen in de brief die wij op 9 oktober naar u verzonden hebben.

Mocht u daar verder nog vragen over hebben, dan lees ik het graag. U mag ook direct telefonisch contact opnemen met Rabobank Voorne-Putten Rozenburg.

Tom
    Webcare Rabobank
    Wim Rabobank
    c'est le ton qui fait la musique

Ook een klacht indienen over Rabobank?