Klacht Rabobank: Rabobank houd zich niet aan contract

v.d.Ven

Ik heb een aflossingsvrije hypotheek, waarop een korting op de adviesrente bedongen is van 0,4%. Deze korting geld voor alle toekomstige rentevast periodes, en er is door de Rabobank voor getekend bij het afsluiten.

Bij elke verlenging probeert de Rabobank hier onder uit te komen. De laatste keer heb ik na maanden vechten mijn gelijk gekregen. Nu had ik voor 30 januari een nieuw voorstel moeten ontvangen met korting. Die kreeg ik niet, en de bank besluit er nog eens goed naar te laten kijken door de juridische afdeling. (in mijn wettelijke bedenktijd)

Mijn recht op 3 maanden bedenktijd is kennelijk niet belangrijk. Ook eerdere beloftes van uiterlijk 15 februari zijn niet nagekomen.
Op klachten wordt niet op laconiek gereageerd. Daarbij is ook 2 jaar geleden al alles uit de kast gehaald er onder uit te komen, en dat is de bank toen niet gelukt.
Ik wil mijn korting gewoon krijgen zonder er voor te hoeven vechten. Het staat in het CONTRACT!

1. Onmiddelijk na leven van het contract (inclusief mijn wettelijke bedenktijd)
2. Geen pogingen meer om er onder uit te komen
3. Excuses en een bloemetje voor de overlast
4. Een berisping voor de betreffende manager Private Banking die willens en wetens mijn belangen probeert te schaden. (Manager Private Banking, Rabobank Hart van de Meijerij (Sint Oedenrode)

Beste A. van den Ven,

Lastig dat de beloofde rentekorting van 0,4% niet verwerkt is het nieuwe aanbod. Natuurlijk kijken wij graag mee welke oplossing wij voor deze klacht kunnen bieden.

Ik zie aan de hand van jouw gegevens dat er al een klacht bij ons intern is aangemaakt. Deze is nog in behandeling, dus ik wil je aanraden om de terugkoppeling hiervan af te wachten. Wij zullen de afhandeling hiervan uiteraard zelf ook goed in de gaten houden.

Tom,

Ik heb direct op 30 januari al geklaagd. De wetgever geeft mij als consument minimaal 3 maanden bedenktijd. De Rabobank heeft mijn klacht inmiddels al bijna een maand in beraad. Waardoor ik nog slechts 2 maanden bedenktijd over heb.

2 dagen geleden heb ik besloten de klacht meer in de openbaarheid te brengen. Hoeveel tijd vind jij/Rabobank dat jullie nog mogen nemen voor het afhandelen van deze klacht?

Enig idee waarom jullie een klant 3 maanden tijd moeten geven?

Mvg Ad

Beste A. van den Ven,

Vandaag nog ontvang je van ons een antwoord op jouw ingediende klacht.

Heb je verder nog vragen voor ons, dan horen we het graag.

Tom,
    Inmiddels reactie gehad. Geen excuses voor de verstreken termijn, maar in plaats daarvan Rabobank heeft een juridisch argument gevonden om mijn claim af te wijzen. De vorige keer zou mij de korting uit coulance gegeven zijn. (Wat zeker niet zo was, maar dat stelt men nu achteraf)
    Relatie tussen mij en de bank is door Dhr Zimmerman definitief vernietigd. En dat voor een bruto korting van 339,-
    Conclusie: Ik ga asap weg met al mijn producten bij deze bank.
    Beste A. van den Ven,

Je hebt inmiddels ook al telefonisch contact met jouw lokale Rabobank gehad. Dat gesprek was van zeer respectloze aard. Daarom hebben wij besloten jouw reacties op dit platform niet meer te beantwoorden.

Wij gaan ervan uit je voldoende geïnformeerd te hebben.

v.d.Ven
    MIJN reactie was respectloos?
    Sorry, wees dan een vent, en verklaar wat er respectloos was.

Jullie hele houding en gedrag is respectloos naar mij als klant, en naar elke burger van dit land!
    Ik heb NIETS onbehoorlijks gezegd. Maar Dhr Zimmerman wilde maar wat graag van een lastig gesprek af, en kapte daarom zonder reden het gesprek af. En jij kennelijk ook van een moeilijke klacht.
    Slappe hap! ( Die laatste opmerking zul jij wel zeer respectloos vinden?)
    v.d.Ven
    Ben opgelicht door de bank. Maar een inhoudelijke reactie geeft men niet meer. Deze bankiers horen achter slot en grendel. Met name Erwin Zimmerman, manager private banking Rabobank Hart van de meijerij. Fraude, oplichting onbeschoftheid waarbij ik op triomfantelijke toon te horen kreeg dat ik dan toch een procedure aan kan spannen als ik het er niet mee eens ben.

Klachtenprocedure is een grap.
    Klanten centraal stellen een leugen
    Oplichters zijn het!
    Voor mij NOOOOIT meer deze bank.

v.d.Ven

Ook een klacht indienen over Rabobank?