Klacht Rabobank: Rabobank is op de verkeerde weg met de behandeling van trouwe klanten, die hun uiterste best doen.

sad Niet opgelost
FVD49868

Het volgende is het geval, wij hebben een hypotheek bij Rabobank, door enkele ontstane problemen werkloos enz. is er achterstand ontstaan, Rabobank had ons duidelijk gesommeerd deze aan te vullen wat wij probeerde maar dat ging Rabobank niet snel genoeg, dus ging men over tot het aanstellen van een advocaat, door hem werden wij gesommeerd de achterstand aan te zuiveren voor eind september 2017. Wij hebben toen te kennen gegeven dat we hieraan zouden proberen te voldoen maar duidelijk gezegd dat we geen harde garanties konden geven. Toen is de advocaat van Rabobank toch verder gegaan en heeft een curator aangesteld en een taxateur mat alle kosten van dien. Begin september konden wij melden dat wij toch in staatwaren de achterstand aan te vullen via vrienden en zo, daarop reageerde de advocaat van Rabobank dat als de achterstand zou zijn aangevuld er wel een oplossing kwam. Dus na het betalen van de achterstand en ook nog het betalen van alle kosten die de advocaat had gemaakt, kwam de oplossing, wij zouden 1 jaar lang ervoor moeten zorgen dat het afteschrijven bedrag (rent+aflossing) per 24e van de maand op de rekening diende te staan, zodat Rabobank het per de 1e van de maand daarop zou kunnen afschrijven, en dan zouden ze het nog eens bekijken, wetende dat Rabobank weet dat onze salarissen pas tegen het einde van de maand gestort werden was dit natuurlijk een onoplosbaar iets. Dus 1 jaar lang heeft ons het zwaard van Damocles boven het hoofd gehangen, tot eind september 2018 toen Rabobank ons melde om de procedure van gedwongen verkoop per 13/3/2019 te gaan starten als wij dan niet de gehele hypotheek hadden ingelost, er zijn geen achterstanden meer alles werd correct op de 1e van iedere maand afgeschreven, het enigste probleem was dat het niet op 24E op de rekening stond. Daardoor zegt Rabobank het vertrouwen in ons op na 40 jaar klant te zijn geweest. En laat ons in de kou staan want een andere hypotheek lukt niet omdat wij gemeld staan bij het BKR van wege de achterstand op de hypotheek in het verleden, en gezien onze leeftijd staan de andere banken ook niet te springen. Dit is een zééééér slechte beurt Rabobank, en wat ons nu nog rest is gedwongen verkopen met alle ellende van dien, de menselijkheid is bij Rabobank in deze ver te zoeken als er dia al is.

Dat de huidige hypotheek blijft bestaan en de melding bij het BKR wordt gecorrigeerd zoals die behoort te zijn van een A voor Achterstand want die is er nier naar een H van hersteld.
Tot op heden nog steeds geen reactie van Rabobank al wordt er wel gemeld dat ze contact zullen opnemen

Geachte heer Van Duppen,

Werkeloos raken heeft behoorlijk wat impact op iemands leven, zeker als er daardoor financiële problemen ontstaan. Ik kan me voorstellen dat het geen gemakkelijke tijd voor u is geweest.

Het is voor mij niet mogelijk om inhoudelijk te reageren op uw klacht. Wel zorg ik ervoor dat die bij de juiste afdeling komt en dat er contact met u wordt opgenomen. Uiteraard zal ik de door gewenste oplossing vermelden.

Ik wens u vast alle goeds voor de toekomst toe.

Els
    Team Webcare- Rabobank
    Beste heer,

Is er al contact met u opgenomen naar aanleiding van deze klacht?

Tom
    Team webcare - Rabobank
    Beste heer,

Ik heb helaas geen reactie meer van u ontvangen. Daarom sluit ik hierbij de klacht.

Tom
    Team webcare - Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?