Opgelost door Rabobank: Rabobank negeert voorwaarden overstapservice en houdt geld vast!!!

Mojito1976

Medio vorig jaar zijn partner en ik ban de RABOBANK naar KNAB overgestapt. Bij KNAB hebben wij de overstapservice aangevraagd, waarna RABOBANK hier met KNAB mee heeft ingestemd. Overeenkomstig de voorwaarden van de overstapservice zou Rabobank gedurende 13 maanden alle bij en afschrijvingen naar onze nieuwe KNAB rekening moeten doorsruren.

Begin deze week ontvingen wij van verzekeraar een brief dat we € 385,- gestort zouden krijgen: echter abusievelijk nog op onze oude RABOBANK rekening. Na contact met verzekeraar om het rekeningnummer te wijzigen bleek het geld echter reeds naar de oude RABOBANK rekening over te zijn gemaakt.

Gezien de overstapservice nog geen 13 maanden geleden was ingegaan zou RABOBANK deze bijschrijving nog gewoon naar de nieuwe KNAB rekening door moeten sturen. Iets wat nu na een week echter nog altijd het geval niet blijkt!!!

Dat RABOBANK de ten onrechte door haar vastgehouden bijschrijving van ZLM verzekeringen van € 385,- binnen 5 werkdagen na publicering van deze klacht alsnog naar onze nieuwe KNAB rekening doorstuurt: zoals ze dit overeenkomstig de voorwaarden overstapservice verplicht is!!!

Beste heer of mevrouw Rechsteiner,

Goed dat u contact opneemt. Vervelend dat het bedrag van verzekeraar nog naar uw oude Rabobank rekening is overgemaakt. U geeft aan dat de 13 maanden van de Overstapservice nog niet zijn verlopen. Bent u er wel mee bekend dat de Overstapservice automatisch stopt zodra de oude rekening is opgeheven? In dat geval wordt het bedrag teruggestort naar de afzender. Dit staat daarna doorgaans binnen 3 werkdagen terug op de rekening.

In het geval dat uw rekening dus daadwerkelijk al is opgeheven, raad ik u aan om contact op te nemen met de verzekeraar. Die kan er dan alsnog voor zorgen dat het bedrag op uw nieuwe rekening wordt bijgeschreven. Ik verneem graag van u of u hiermee verder kunt.

Rabobank
    Excuses, door onbekende reden werd mijn antwoord vier keer verstuurd.

Mojito1976
    Het bedrag is intussen op de KNAB rekening ontvangen, waarmee deze klacht is opgelost.

Mojito1976

Ook een klacht indienen over Rabobank?