Opgelost door Rabobank: Rabobank negeert voorwaarden overstapservice en houdt geld vast!!!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 417924
Gebruiker
Mojito1976
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Medio vorig jaar zijn partner en ik ban de RABOBANK naar KNAB overgestapt. Bij KNAB hebben wij de overstapservice aangevraagd, waarna RABOBANK hier met KNAB mee heeft ingestemd. Overeenkomstig de voorwaarden van de overstapservice zou Rabobank gedurende 13 maanden alle bij en afschrijvingen naar onze nieuwe KNAB rekening moeten doorsruren.

Begin deze week ontvingen wij van verzekeraar een brief dat we € 385,- gestort zouden krijgen: echter abusievelijk nog op onze oude RABOBANK rekening. Na contact met verzekeraar om het rekeningnummer te wijzigen bleek het geld echter reeds naar de oude RABOBANK rekening over te zijn gemaakt.

Gezien de overstapservice nog geen 13 maanden geleden was ingegaan zou RABOBANK deze bijschrijving nog gewoon naar de nieuwe KNAB rekening door moeten sturen. Iets wat nu na een week echter nog altijd het geval niet blijkt!!!

De oplossing

Dat RABOBANK de ten onrechte door haar vastgehouden bijschrijving van ZLM verzekeringen van € 385,- binnen 5 werkdagen na publicering van deze klacht alsnog naar onze nieuwe KNAB rekening doorstuurt: zoals ze dit overeenkomstig de voorwaarden overstapservice verplicht is!!!

6 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer of mevrouw Rechsteiner,

    Goed dat u contact opneemt. Vervelend dat het bedrag van verzekeraar nog naar uw oude Rabobank rekening is overgemaakt. U geeft aan dat de 13 maanden van de Overstapservice nog niet zijn verlopen. Bent u er wel mee bekend dat de Overstapservice automatisch stopt zodra de oude rekening is opgeheven? In dat geval wordt het bedrag teruggestort naar de afzender. Dit staat daarna doorgaans binnen 3 werkdagen terug op de rekening.

    In het geval dat uw rekening dus daadwerkelijk al is opgeheven, raad ik u aan om contact op te nemen met de verzekeraar. Die kan er dan alsnog voor zorgen dat het bedrag op uw nieuwe rekening wordt bijgeschreven. Ik verneem graag van u of u hiermee verder kunt.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland

  2. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer of mevrouw Rechsteiner,

    Goed dat u contact opneemt. Vervelend dat het bedrag van verzekeraar nog naar uw oude Rabobank rekening is overgemaakt. U geeft aan dat de 13 maanden van de Overstapservice nog niet zijn verlopen. Bent u er wel mee bekend dat de Overstapservice automatisch stopt zodra de oude rekening is opgeheven? In dat geval wordt het bedrag teruggestort naar de afzender. Dit staat daarna doorgaans binnen 3 werkdagen terug op de rekening.

    In het geval dat uw rekening dus daadwerkelijk al is opgeheven, raad ik u aan om contact op te nemen met de verzekeraar. Die kan er dan alsnog voor zorgen dat het bedrag op uw nieuwe rekening wordt bijgeschreven. Ik verneem graag van u of u hiermee verder kunt.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland

  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer of mevrouw Rechsteiner,

    Goed dat u contact opneemt. Vervelend dat het bedrag van verzekeraar nog naar uw oude Rabobank rekening is overgemaakt. U geeft aan dat de 13 maanden van de Overstapservice nog niet zijn verlopen. Bent u er wel mee bekend dat de Overstapservice automatisch stopt zodra de oude rekening is opgeheven? In dat geval wordt het bedrag teruggestort naar de afzender. Dit staat daarna doorgaans binnen 3 werkdagen terug op de rekening.

    In het geval dat uw rekening dus daadwerkelijk al is opgeheven, raad ik u aan om contact op te nemen met de verzekeraar. Die kan er dan alsnog voor zorgen dat het bedrag op uw nieuwe rekening wordt bijgeschreven. Ik verneem graag van u of u hiermee verder kunt.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland

  4. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer of mevrouw Rechsteiner,

    Goed dat u contact opneemt. Vervelend dat het bedrag van verzekeraar nog naar uw oude Rabobank rekening is overgemaakt. U geeft aan dat de 13 maanden van de Overstapservice nog niet zijn verlopen. Bent u er wel mee bekend dat de Overstapservice automatisch stopt zodra de oude rekening is opgeheven? In dat geval wordt het bedrag teruggestort naar de afzender. Dit staat daarna doorgaans binnen 3 werkdagen terug op de rekening.

    In het geval dat uw rekening dus daadwerkelijk al is opgeheven, raad ik u aan om contact op te nemen met de verzekeraar. Die kan er dan alsnog voor zorgen dat het bedrag op uw nieuwe rekening wordt bijgeschreven. Ik verneem graag van u of u hiermee verder kunt.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland

  5. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Excuses, door onbekende reden werd mijn antwoord vier keer verstuurd.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland
  6. Auteur
    Mojito1976
    Datum
    Het bedrag is intussen op de KNAB rekening ontvangen, waarmee deze klacht is opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mojito1976
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen