Klacht Rabobank: Rabobankt wilt geen zakelijke rekening openen zoner enige reden op te geven.

San

Rabobankt wilt geen zakelijke rekening openen zoner enige reden op te geven.

Het verbaasd me dat naar aanleiding van een telefoon gesprek Rabobank geen zakelijke rekening wilt openen en ze niet verplicht zijn om een reden op te geven.
Is dit geen discriminatie?
Waar bliven de rechten van de zzp'er, terwijl in NL gemotiveerd werd tijdens de crisis zoveel mogelijk als zzp'er aan de slag te gaan.

Beste heer,

Spijtig om te lezen dat u geen zakelijke rekening bij ons kunt openen. U geeft aan dat u wel telefonisch contact hierover heeft gehad. Kunt u aangeven wat er precies besproken is?

Tom
    Team webcare - Rabobank
    San
    Naar aanleiding van het telefoon gesprek, hebben ze mijn KvK gecontroleerd.
    Ik heb aangeven waarom ik een rekening bij Rabobank wilt o.a.;
    - risico verspreiding voor mijn bedrijf.
    - betere verzekeringspakketten/aanbiedingen dsn bij andere banken heeft.
    - onder collega's deze bank beter bekend staat.

Deze argumenten waren niet voldoende en werd geweigerd om een zakelijke rekening te openen.

Ik heb ook een klacht ingediend bij Rabobank en ze zeiden dat ze gern argumenten hoeven tr geven.

Ik zal verder alle partijen mijn zijde inschakelen voor helderheid.

Met Vriendelijke groet,
    Parsadi
    Beste meneer,

Dank u voor de toelichting. Ik lees dat mijn collega nogmaals de reden heeft toegelicht waarom er geen zakelijke rekening geopend wordt.

Uw klacht is daarmee ook meteen afgewezen. Wanneer u het met die beslissing niet eens bent, kunt u uw klacht indienen bij Rabobank Klachtenservice. Dit kan tot één jaar nadat uw Rabobank de klacht heeft behandeld. Vul het klachtenformulier in op www.rabobank.nl/klachtenservice.U krijgt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen zes weken een reactie.

Mocht u hierover nog vragen hebben, dan lees ik het graag.

Els

Beste Els,
    Ik heb ook een klacht ingediend bij Rabobank. Zelfde reactie, ze hoeven zonder motivatie een klant niet te accepteren. Vreemd of niet!!!!
    Beste Els,
    Trouwens waar heeft u gelezen en wat hebben ze toegelicht waarom ze geen rekening willen openen?
    Beste heer,

Zoals u in uw eerste bericht aangeeft, ontbreken de juiste argumenten voor het openen van een rekening.

Omdat uw klacht door het betreffende Rabobank kantoor is afgewezen en daarmee afgehandeld, kan ik via dit kanaal niets meer voor u betekenen.Als u het met de uitkomst van de klachtafhandeling niet eens bent, is de vervolgstap om uw klacht voor te leggen aan de Klachtenservice via www.rabobank.nl/klachtenservice.

Het spijt me dat ik geen ander antwoord voor u heb.

Els
    Beste heer,

Wij hebben geen reactie meer van u ontvangen. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd en daarom sluit ik de klacht.

Tom
    Team Webcare - Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?