Klacht Rabobank: rekening van mijn adres verwijderen

Klachtnummer
# 423450
Gebruiker
rb
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Beste DNB,
Een jaar geleden heb ik een huis gekocht tot op de dag van vandaag blijf ik post ontvangen van de Rabobank ter attentie van de Holding van deze meneer. een half jaar geleden heb ik via de kvk dit bedrijf laten verwijderen. dit is ook gedaan de holding bestaat ook niet meer in het kvk register staan. tot op de dag van vandaag blijf ik post ontvangen van de Rabobank. Ik heb de vorige bewoner meerdere keren verteld dat hij zich moet uitschrijven maar hij dit dit niet. De Rabobank wil mijn adres ook niet verwijderen omdat hun vinden dat de eigenaar dit zelf moet doen en dat ik hem niet mag uitschrijven op mijn eigen (gekochte) adres. 
Ik eis dat hun mij met rust laten en geen post meer sturen ik wil niet in verband gebracht worden met dit bedrijf en ook niet financieel verantwoordelijk worden gesteld. Daarnaast eis ik een financiële compensatie voor het uitvoeren van recherchewerk en mijn tijd. 

De oplossing

Ik eis dat hun mij met rust laten en geen post meer sturen ik wil niet in verband gebracht worden met dit bedrijf en ook niet financieel verantwoordelijk worden gesteld. Daarnaast eis ik een financiële compensatie voor het uitvoeren van recherchewerk en mijn tijd. 

4 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Blikman,

    U begint uw bericht met 'Beste DNB', waaruit ik opmaak dat dit bericht niet voor ons bestemd is. Echter ga ik hierover toch graag met u in gesprek. U geeft aan al langere tijd post van deze klant te ontvangen. Dat is zeker niet wenselijk. Is deze post ook opengemaakt of is deze ongeopend gebleven?

    Daarnaast geeft u aan hierover al contact met ons gehad te hebben. Hoe heeft u hierover precies contact opgenomen en wanneer is dit geweest?

    Ik kijk graag wat ik hierin voor u kan betekenen en ben het met u eens dat dit zo niet langer kan.

    Met vriendelijke groet,

    Team Webcare
    Debbie - Rabobank
  2. Auteur
    rb
    Datum
    Nee dit was de brief die ik aan de DNB heb gestuurd. Ik heb de Rabo gebelt op 11-02. De vorige bewoner weet er van omdat hij altijd zijn post komt ophalen omdat ik het lullig vind om weg te gooien. Ik vind het vooral vervelend omdat ik financieel niet gekoppeld wil worden aan andere bedrijven vooral van mensen die hun administratie niet op orde hebben en ben bang dat computer systemen mijn persoon en bedrijf koppelen en dit zonder dat ik dat weet negatieve consequenties heeft voor mijn kredietwaardigheid
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Dank u voor uw reactie en de uitleg. Wat mij nog opvalt is dat de postcode en het adres wat u opgeeft, niet met elkaar matchen. Wilt u mij het juiste adres/postcode laten weten? Dan maak ik er intern melding van dat de klant niet meer op dit adres woont en wordt er contact opgenomen met de klant voor het achterhalen van het nieuwe adres.

    Uiteraard begrijp ik dat het heel storend is dat u nog steeds post ontvangt voor de vorige bewoner. De klant heeft de verplichting om bij een adreswijziging de bank hiervan in kennis te stellen. Ik begrijp dat u deze persoon hierop al meerdere keren heeft aangesproken. Als die geen intentie heeft om het adres te laten aanpassen, dan is mijn advies om de post ongeopend retour afzender te sturen. U zou dit zo ook aan hem/haar kenbaar kunnen maken.

    Een financiële compensatie door Rabobank vind ik dan ook niet op zijn plaats. U zou die bij de vorige bewoner kunnen indienen aangezien die verzaakt om het adres te wijzigen.

    Ik zie uw reactie tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland
  4. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Bedankt voor uw aanvulling. We gaan erachteraan voor u, zodat u in het vervolg geen post meer van deze persoon zult ontvangen. In feite heeft u nu het werk van de betreffende persoon gedaan. Het is namelijk zijn/haar taak om de juiste adresgegevens aan ons door te geven. Desalniettemin dank ik u hartelijk voor uw kennisgeving en betreuren wij het uiteraard dat u hier zo'n lange tijd hinder van hebt ondervonden.

    Met vriendelijke groet,

    Debbie
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Ook een klacht indienen over Rabobank?