Klacht Rabobank: Slechte info over nieuwe creditcard, automatische afschrijvingen niet meer mogelijk.

happy Niet opgelost
Wag

Het blijkt niet mogelijk hier in Panama om met de nieuwe Visakaart automatische betalingen te doen. De kaart werkt nl alleen in combinatie met de pincode. Erg lastig, hoor, ik moet nu elke maand naar de betreffende zaken om mijn betaling ter plaatse te regelen.
Verder viel mij op dat er geen berichten meer worden verstuurd over het betalingsoverzicht. Toevallig zag ik dat deze nu in de documenten terechtkomen. Waarom? Wat is het verschil? Waarom in het algemeen zo weinig informatie over deze hele exercitie?

Ik wil de Mastercard terug.

Beste heer/mevrouw,

Wat ontzettend vervelend dat sommige betalingen niet goed lukken met uw nieuwe creditcard! Er is inderdaad een landelijke vervanging ingezet op de creditcard, waardoor u nu een VISA heeft ontvangen. Kunt u mij uitleggen wat u precies bedoelt met automatische betalingen doen?

Daarnaast klopt het dat het maandelijkse transactieoverzicht van de creditcard tegenwoordig in de documenten staat en niet meer in de berichten inbox. Dat komt omdat we ervoor hebben gekozen het overzicht te maken. Dus documenten komen voortaan echt onder documenten te staan en nieuwsberichten komen in de berichten inbox.

Linda
    Team Webcare-Rabobank Nederland
    Wag
    Voorbeeld van automatische afschrijving: wij maken gebruik van een mailing service in Miami omdat er in ons woonland Panama geen postbezorging is. De kosten hiervan werden tot nu toe maandelijks automatisch afgeschreven van de Mastercard. Maar met de Visa card lukt dit niet omdat een afschrijving alleen mogelijk is na het invoeren van mijn pincode. Ik moet dus steeds naar het kantoor van MailBoxes om te betalen. Hetzelfde geldt voor mijn telefoonrekeningen. Ik vind dit maar erg lastig. Kan ik mijn Masrercard niet gewoon terugkrijgen, daarmee had ik nooit deze problemen.
    Rabobank
    Ik kan me voorstellen dat het lastig is wanneer de code ingevoerd moet worden. We helpen u uiteraard graag zodat het wellicht wat makkelijker wordt. Is het niet zo dat je de pincode eenmalig moet invoeren voor het verifiëren van de "nieuwe" automatische incasso?

Lin
    Nee dat werkt niet.
    Wag
    Ik lees nu opeens dat het mogelijk is een nieuwe Mastercard aan te vragen. De vorige berichten luidden dat die mogelijkheid niet bestond. Is uw beleid inmiddels veranderd? Indien dit zo is wil ik opteren voor een nieuwe Mastercard. Maar deze moet dan wel werken zoals ik dit van vroeger gewend was. Gaarne uw reactie.
    Rabobank
    Mocht u liever een Mastercard ontvangen, dan bestaat deze mogelijkheid inderdaad. U kunt deze aanvragen bij onze creditcardafdeling via het nummer 088 722 67 67. Echter worden zowel de Master- als de Visacard wereldwijd geaccepteerd en zou dit voor de werking geen verschil moeten maken. Ik betwijfel dan ook of u met een vervanging geholpen bent. U krijgt dan alsnog een ander kaartnummer.

Wat betreft de automatische afschrijving; Heeft u al contact gehad met de incassant(en) om uw nieuwe kaartnummer aan hen door te geven? Dat zou namelijk voldoende moeten zijn. Het is me niet duidelijk waarom u nu naar kantoor moet voor het verifiëren van de betaling(en). Kunt u de situatie wat meer toelichten?

Debbie
    Wag
    Ik ben persoonlijk naar de incassant gegaan om het kaart nummer te verifieren. Dit klopte. Zij blijken twee betaalautomaten te hebben waarvan er een direct aan hun computer gekoppeld is en gebruikt wordt voor automatische incasso. Dit werkte niet omdat er om een pincode wordt gevraagd. In de tweede automaat werd mijn creditcard ingevoerd en moest ik pinnen. Dit werkte wel. Zij hebben geen andere betalingsmogelijkheid en vertelden mij dat ik maandelijks naar het kantoor zou moeten komen om te pinnen.
    Wag
    Bij de telefoonmaatschappij ben ik nog niet verder gekomen, daar zij wegens het coronavirus nog niet volledig werken en het in hun kantoren alleen mogelijk is cash te betalen, verdere service zoals het veranderen van creditcard nummers wordt op het ogenblik niet geboden.
    Rabobank
    Het zou niet logisch zijn als u voor een creditcardbetaling fysiek naar een winkel moet gaan, als dit voorheen automatisch online kon. Dit kan niet liggen aan de wisseling van Rabocard naar Visa.

De Visacard is toch wel geactiveerd hoop ik?
    Ik begrijp uit bovenstaande dat u geadviseerd bent om contact op te nemen met onze Creditcarddesk om weer terug te gaan naar Rabocard.
    Wellicht kunt u dit dan nog eens aan de collega's van de creditcarddesk voorleggen.

Is er op dit moment nog iets wat ik voor u kan betekenen?

Liesbeth
    Rabobank

De Visacard is toch wel geactiveerd hoop ik?

Is er op dit moment nog iets wat ik voor u kan betekenen?

Liesbeth
    Wag
    Ja de Visa card is geactiveerd en werkt goed bij het doen van betalingen.
    Ik zal contact opnemen met het door u genoemde nummer en verzoeken om een nieuwe Mastercard voor mij aan te maken
    Beste heer/mevrouw,

Dat lijkt me een goed plan. Mijn collega's helpen u graag verder! Ik ben benieuwd of zij kunnen achterhalen wat er mogelijk aan de hand is met de automatische incasso's. Kunt u mij op de hoogte houden of het opgelost kan worden?

Linda
    Team Webcare- Rabobank Nederland
    Wag
    Dat zal ik doen. Het zal wel enige tijd duren omdat de kaart naar mijn dochter in Nederland wordt gestuurd en zij hem via Amerika naar ons in Panama gaat sturen.
    Heel erg bedankt.
    Wilt u ons tegen die tijd een berichtje sturen via Facebook en/of Twitter?
    Dan kunnen we via die weg in contact blijven.

Uiteraard ga ik er vanuit dat mijn collega's van de creditcard desk dit netjes voor u gaan oplossen.

Sanne - Team Webcare
    Rabobank Nederland

Nieuwe Mastercard

Ook een klacht indienen over Rabobank?