Opgelost door Rabobank: Slechte service

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 653046
Gebruiker
SpaceElf
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Ik ben onlangs naar Frankrijk verhuisd. Om financiele zaken te kunnen doen vragen ze hier vaak naar een RIB document van de bank (Releve d'Identite Bancaire). Dat is een heel simpel officieel document van de bank (met logo en stempel), waarop staat: mijn naam, mijn geboorte datum, mijn adres, mijn iban, en de SWIFT code van de bank. De fraanse versie past op een half A4tje. Op de site van Rabobank is dat nergens te vinden. Dus neem ik contact op via online chat. De eerste mederekrer aan de lijn bleek precies te weten waar ik het over had. Ik blij, maar ze liet me 30 min wachten, en toen nam er iemand anders de chat over en moest ik uitleggen wat het is en waarvoor ik het nodig heb. Deze medewerker zei dat ze dit document moest opstellen en dat het wel een week gaat duren. Toen verdween ze weer van de chat, en nu is het bijna 1.5 uur verder, en krijg ik geen reactie nergens meer op. Het kan toch niet waar zijn dat ik de enige ben die ooit zo'n document bij hun heeft gevraagd?? Waarom ligt er niet ergens een formulier klaar die je gewoon kan invullen? En waarom word het op de chat die gewoon nog open staat, niet meer gereageerd?

Gewenste oplossing

Z.s.m. het benodigde RIB document mij per email sturen
Geboden oplossing
Vandaag kon ik eindelijk het benodigde document downloaden. Her bleek al 21 maart verstuurd te zijn naar Berichten-Inbox, maar ik kreeg daar helaas geen email over. Daarom heb ik het helaas vandaag pas ontdekt. Het document lijkt in goede orde. Bedankt!
Status
opgelost
Beoordeling
content

6 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer/mevrouw Karremans,

    Wat vervelend om te lezen dat u zolang moest wachten en nu geen reactie meer van ons ontvangt.
    Mijn excuses daarvoor.

    U geeft aan dat u een RIB formulier nodig heeft, wij kunnen inderdaad een solvabiliteitsverklaring opmaken voor u, ik ga er vanuit dat u dit document bedoelt.

    Kunt u aangeven wat er met onze collega is besproken? Wordt er een document voor u opgemaakt of heeft u daar geen reactie op ontvangen?

    Ik lees het graag.

    Els
    Team Webcare - Rabobank Nederland

  2. Auteur
    SpaceElf
    Datum
    Beste Els,

    Bedankt voor uw snelle reactie! Ik weet niet hoe precies deze solvabiliteitsverklaring van Rabobank eruit ziet. Er moet op staan: Mijn naam, mijn huidige adres, mijn IBAN rekeningnummer, naam en logo van de bank, adres van de bank, BIC code van de bank. Het is een soort verklaring dat ik inderdaad een klant ben van jullie.

    De medewerker van de chat zei, dat er voor mijn zo'n document wordt aangemaakt, en dat het minstens een week gaat duren! En als het klaar is dan wordt het verstuurd naar mijn berichten-inbox. Verder kreeg ik geen garanties, dat er uberhaut aan gewerkt wordt, of wie het gaat maken. Ik ben dus bang dat na een week ik alsnog niks heb, en moet ik weer opnieuw beginnen!
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Bedankt voor uw reactie. Ik zal alsnog zorgen dat u zo snel mogelijk een solvabiliteitsverklaring ontvangt. Is het goed dat deze naar uw beveiligde berichteninbox van internetbankieren wordt verstuurd?

    Met vriendelijke groet,

    Tom
    Team Webcare - Rabobank Nederland
  4. Auteur
    SpaceElf
    Datum
    Ja dat is goed. Bedankt!
  5. Auteur
    SpaceElf
    Datum
    Vanmiddag kreeg ik een email van een medewerker van Rabobank dat ze een Engelstalige bankverklaring naar mijn Berichten Inbox heeft verstuurd. Aangenaam verraasd dat het zo snel is verlopen, log ik in om het te downloaden... Te vroeg gejuigd!! Of ze heeft verkeerd bijlage toegevoegd, of helemaal niks toegevoegd, of iets is misgegaan. Als ik klik op een pijltje naast Bijlagen dan wordt er een bestand opgeslagen in het formaat .msg. Ik moest even googlen hoe ik dat open, ik heb het geopened met Google Chrome en het blijkt een leeg bestand te zijn.

    Er is ook een optie Downloaden bericht als PDF, maar dan wordt haar bericht opgeslagen, en niet de bijlage (het document dus). Dus, schrijf ik een antwoord op dat originele email dat de medewerker mij had ge-emailed, en vertel ik dat ze het nog een keer moet sturen en het document toevoegen in het formaat dat ik kan openen (zoals PDF). Krijg ik een automatisch antwoord: " Ik ben tot en met 23 maart 2023 niet aanwezig. Uw bericht wordt niet doorgestuurd. Voor dringende vragen kunt u contact met mijn collega's opnemen van afdeling Advies Particulieren. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer (088) 722 66 00 en info.uw@rabobank.nl. "
    *facepalm* Ben ik weer terug bij af.
  6. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Goedemorgen meneer/mevrouw Karremans,

    Wat ontzettend vervelend dat het mis is gegaan. Mijn excuses hiervoor.

    Ik heb de opdracht nogmaals doorgezet naar de betreffende afdeling en zij zullen dit zo gauw mogelijk oppakken.

    Ik lees het graag wanneer u de bankverklaring heeft mogen ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Dylan
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen