Klacht Rabobank: te dure hypotheek na een beroerte in combi met inkomen daarna

content Niet opgelost
JGR15

TGV. EEn beroerte en 100% afkeuring is mijn inkomen drastisch gedaald mijn hypotheek staat nu op 4.9% rente en per nu gelden veel lagere rentes en ik kan nu de hoge rente niet meer betalen. en de rabo wil niet meewerken dit te reduceren.
Verder heb ik het huis inmiddels te koop staan en ook nu willen ze de kosten voor de hypotheek niet verlagen. Is dit "onze" bank dan zijn het eigenlijk wel uitzuigers en onmenselijke mensen geworden om zo een behinderd iemand te blijven uitzuigen....dus Bank verander uw kijk op de medemensen en maak een passend beleid als er nood is

reduceren van de rente lasten naar een nu geldend tarief zeker tijdens de leegstand van het huis

Rabobank
    Beste heer,

Wat naar om te lezen dat u een beroerte heeft gehad en daardoor nu een daling in inkomen heeft.
    De rente staat op dit moment inderdaad lager dan 4,9%.
    Ik ben benieuwd of u al contact heeft gehad met uw lokale bank om dit te bespreken?
    Als dat niet het geval is zet ik dit graag voor u door zodat er contact met u wordt opgenomen om dit te bespreken.

Sanne - Team Webcare

JGR15
    Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. De lokale vestiging van de Rabobank heb ik al alles voorgelegd en er kwam een vrij bot antwoord retour met de medeling dat dit niet gangbaar was en er niets aan gedaan kon worden en zo maar verder moest gaan. dat was antwoord 1 en vanmorgen heb ik de vraag weer opnieuw ingezet en net rond de middag kwam een heel veel meer meedenkend antwoord retour dat ze het een en ander zouden herzien en ze gingen kijken wat er mogelijk gedaan kon worden om de kosten nu tijdelijk dragelijker te maken al dachten ze niet dar het ":gat" wat ik nu ervaar dicht "gepoest" kon worden. dus uiteindelijk ga ik me dan in de schulden werken.. vrees ik.
    Maar ik wacht nu enigszins rustig af al is dat voor mij wel heel erg lastig Want na de beroerte kan ik nauwelijks alles goed overzien en denken hoe het allemaal gaat dus ik verwacht veel stress en stress dus de nachten die tochal niet lekker lopen door alle miserie van huis verliezen en ergens in een niet goed huis waas ik het meeste op de begane grond heb met de juiste aanpassingen op het huis (wat ik nu wel heb in mijn "eigen" huis) is voor mij heel vaak een reden dat ik nauwelijks slaap... en dat is ook niet bevorderlijk om een beetje te kunnen leven en een nieuwe beroerte ligt derhalve (volgens de doktoren) ook weer op de loer... maar uiteindelijk interesseert me dat allemaal steeds ook minder dan maar afscheid nemen van dit leven want dat word me toch niet gegund in Nederland (mogelijk ook in andere landen) of ik kom opnieuw aan land in Nederland als boot vluchteling (dan denk ik dat ik het beter heb of als onze regering er mee stopt en dat zou voor vele mensen hel veel beter zijn... pff wat een ellende toch...
    Rabobank
    Beste heer,

Graag gedaan. Fijn om te lezen dat je contact met ons hebt gehad en dat er nu gezocht gaat worden naar een passende oplossing. Jammer om te lezen dat er waarschijnlijk toch een gat gaat ontstaan, maar ook daar kunnen we u gewoon in begeleiden.

Ik kan begrijpen dat deze situatie enorm veel stress oplevert. Vooral het afscheid nemen van een huis waarin alles nu goed geregeld is gaat je niet in de koude kleren zitten. Hopelijk kunnen wij u helpen om de stress een beetje af te nemen zodat u hopelijk weer wat fijner kunt slapen.

Sanne - Team Webcare

JGR15
Ze zouden een oplossing maken en die uiterlijk op woensdag 30/1 voorstellen... en tja de Rabo kennende zal die datum ook wel verlopen... dus maar afwachten weer

Ook een klacht indienen over Rabobank?