Klacht Rabobank: Traineren van uitbetaling kapitaalverzekering

Morris

Ik wil mijn kapitaalverzekering enkele maanden eerder laten uitbetalen. Dit mag volgens contract. Het indicatiebedrag is ook bekend. Echter er worden gegevens van mij verlangd
(naam, geboortedatum, adres) van mijn ex-partner die Interpolis zelf in haar bestand heeft staan. In kader van wet privacy kan ik het zgn "bewijs van in leven zijn" niet opvragen bij haar gemeente. Interpolis kan dit wel met een speciaal formulier zegt de gemeente.

Het gevolg is dat ik geld moet lenen (niet bij Rabobank!!!) ondanks dat ik een aanzienlijke
som geld in mijn bezit heb.

Extra vreemd is dat Interpolis/Rabobank jarenlang verlies heeft geleden op dit product. Dit omdat rentestand vrij snel lager lag als de gegarandeerde rente (4%). Je zou denken dat men blij is als het product asap kan worden uitbetaald.

Ophouden met traineren, binnen 2 weken uitbetalen en inzage geven hoe het afkoopbedrag is berekend.

Beste Morris,

Begrijpelijk dat u graag het openstaande bedrag van uw kapitaalverzekering wilt laten uitbetalen.
    Uit uw klacht begrijp ik dat u hiervoor al met verschillende partijen contact hebt opgenomen. Tot op heden nog zonder succes.
    Wij willen graag een officiële klacht voor u doorzetten naar uw lokale Rabobank, zodat de situatie nogmaals bekeken kan worden. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren kunnen we de klachtenprocedure vervolgen en uw klacht indienen bij de Klachtenservice van Rabobank Nederland.

Mocht u dit wensen, dan lezen wij dit graag.

Morris
    De lokale Rabobank loopt niet over van hulp. Steeds andere formuleringen en andere eisen. Ook gaat men niet in op concrete vragen zoals heeft mijn ex-partner haar kapitaalverzekering wel kunnen laten uitbetalen. Dat kon al sinds 07-10-2015. En gaat gaat over meer als een ton, in haar geval.
    wat ik begrijp is dat de Rabobank bang is dat mijn ex-partner bij hun aanklopt met de claim op mijn Rabo Termijn Spaarplan. het feit dat ieder zijn eigen premie betaalde telt niet... Bizar.
    Beste Morris,

Ik begrijp uit uw bericht dat u geen vertrouwen heeft om een klacht in te dienen bij uw lokale kantoor. Toch is dit het begin van de klachtenprocedure. Mocht u niet tevreden zijn met de geboden oplossing, kunt u altijd een vervolgklacht indienen bij de Rabo klachtenservice van Rabobank Nederland.

Zoals eerder aangegeven willen wij dit ook voor u in orde maken. Wellicht is dit een goede tussenoplossing, dan hoeft u dit niet zelf te doen.

Ik lees graag of u dit alsnog wenst.

Morris
    Een goedingelichte zakenrelatie uit de verzekering- en bankwereld, raadde me af om proberen de Rabobank in gesprek te gaan. Letterlijk zei de man: "De Rabobank, dat is trekken aan een dood paard." Uitleg: Er is niet 1 Rabobank zoals ING etc maar een heleboel Rabobankjes. De AFM heeft met Rabo NL afgesproken dat er intern een controle orgaan is, dat al die kleine Rabobankjes in de gaten houd. Gevolg: Men is roomser dan de Paus. Zeker na de jongste malversaties en uitglijders.
    Beste Morris,

Ik zou u graag verder willen helpen. Om die reden heb ik aangeboden om de klacht voor u aan te maken, zodat u zelf niet nogmaals uw kantoor hoeft te benaderen. Ik begrijp uit uw bericht dat u dit ook niet ziet zitten. Mocht ik in de toekomst wel iets voor u kunnen betekenen, dan lees ik dit graag.

Beste Marieke,
    Ik waardeer uw inspanningen. Zou u mij een tijdspad kunnen geven van klacht indienen tot aan uitkering van mijn spaartegoed? En hoe voorkom ik dat de gevreede en vaak gehanteerde kastje-naar de muur-gedoe

Beste Morris,

Ik zou graag meer duidelijkheid scheppen, maar ik kan u geen tijdspad geven. Daarnaast ben ik niet degene die de beslissing kan nemen wanneer uw spaartegoed wordt uitbetaald.
    Om antwoord te geven op uw tweede vraag, als u de reguliere klachtenprocedure volgt, komt deze bij één afdeling terecht. U wordt niet van de ene afdeling naar de andere gestuurd, als u daarop doelt.
    Mocht de ingediende klacht bij uw lokale bank niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan kunt u zich wenden tot de Rabo Klachtenservice van Rabobank Nederland.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

###### Wacht op oplossing ######
    Morris
    De zaak is door een fin. adviseur die "hoog in de boom zit' afgehandeld bij de verzekeraar Interpolis van de Rabobank. Taal noch teken van de Rabobank. Geld brengen, je bent welkom, je eigen geld halen....lukt niet. Het trieste is dat iemand die invloed heeft wel dingen lukt maar de burger dus niet. Nooit meer Rabobank dus.!

Morris

Ook een klacht indienen over Rabobank?