Opgelost door Rabobank: verwijdering BKR codering ivm hypotheek

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 402347
Gebruiker
Niels&Lisa
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Samen met mijn vriendin hebben wij een nieuwbouw woning gekocht.
De ontbindende voorwaarden voor het verkrijgen van een financiering lopen tot en met 3 december 2019. Daarom vraag ik of u dit verzoek met spoed kan behandelen.

Na het aanvragen van een hypotheek offerte bij VISTA Hypotheken door onze hypotheek adviseur bleek ik een A2 codering op mijn naam tehebben. Waardoor zij de aanvraag hebben afgewezen.

Direct heb ik een verzoek uitgezet bij BKR, echter geeft de website aan dat dit 15 werkdagen kan duren en deze tijd hebben wij niet.Op advies van onze hypotheek adviseur zijn wij 12 november bij alle banken langs geweest om te kijken waar de BKR registratie vandaan kwam. Hieruit is gebleken dat deze registratie bij de Rabobank vandaan is gekomen.

Hierbij verzoek ik bij deze de genoteerde code te herzien.
Ik erken dat er in die tijd betalings problemen waren die ik gemist heb vanwege het feit dat deze betaalrekening + creditcard gekoppelt was aan het adres van mijn ouders. Dit terwijl ik hier al 5 jaar niet meer woon. Er stond een bedrag open van 781,57 euro, dit bedrag is op 18 januari 2019 direct volledig betaald en ook heb ik mijn rekening opgezegd per 25-2-2019.

De problemen die ik nu ondervind door deze code wil ik u bij deze graag toelichten.
Sinds 2017 heb ik een relatie met mijn vriendin en hebben wij al langere tijd beide een goede baan met een vastcontract, Mijn salaris is 2952 per maand en mijn vriendin heeft een salaris van 4018 euro per maand. Wij hebben verder nooit financiële achterstanden gehad en zijn daardoor ook financieel gezond en geen enkel risico voor u.

Door deze en enige notering bij het BKR kunnen wij geen hypotheek krijgen mits deze wordt verwijderd.
gezien de korte tijd hebben wij geprobeerd de Rabobank te spreken hierover om deze aanvraag met spoed te behandelen, echter worden wij nergens gehoord en moeten wij 4 weken wachten terwijl wij die tijd niet hebben!

Gewenste oplossing

De rabobank moet telefonisch contact met ons opnemen en kijken naar een oplossing gezien de spoed
Geboden oplossing
registratie is verwijderd.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

3 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken.
    Zoals besproken heb ik uw signaal doorgegeven aan de lokale bank waar de rekening van meneer destijds liep. Via deze weg wil ik u nogmaals adviseren om per direct een verlening van de ontbindende voorwaarden aan te vragen.

    Ik verwacht dat er begin volgende week contact met u wordt opgenomen om u op de hoogte te stellen van de voortgang.

    Met vriendelijke groet,

    Sanne
    Team Webcare - Rabobank
  2. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Is er inmiddels contact met u opgenomen?

    Met vriendelijke groet,

    Tom
    Team Webcare - Rabobank
  3. Auteur
    Niels&Lisa
    Datum
    Beste Tom,

    De Rabobank heeft vorige week de BKR registratie laten verwijderen, super! Bedankt voor het oppakken.

    Met vriendelijke groet,
    Lisa & Niels.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen