Klacht Rabobank: Waarschuwing, dit is geen geldige QR-code

bobdejong

Als ik de QR-code scan met mijn RaboBank BankierApp geeft hij de melding ""waarschuwing, dit is geen geldige QR-code".

DE QR-code voldoet aan de Europese SEPA standaard doch de Rabobank bankieren-app ondersteund deze standaard nog niet.

Goedemorgen meneer/mevrouw,

Wat vervelend dat het niet lukt om een geldige QR code te scannen. Probeert u een betaling te doen via een bepaalde webshop/App? Zo ja, welke precies? En gaat het in dit geval om een iDeal QR code?

Lin
    Team Webcare - Rabobank Nederland
    bobdejong
    Ik heb te horen gekregen dat te scannen QR-code voldoet aan de Europese SEPA standaard doch dat de Rabobank bankieren-app deze standaard nog niet ondersteund. Daar gaat het mij om. De vraag is waarom ondersteunt de Rabobank-bankieren de Europese SEPA-standaard niet.
    bobdejong
    Ik heb te horen gekregen dat te scannen QR-code voldoet aan de Europese SEPA standaard doch dat de Rabobank bankieren-app deze standaard nog niet ondersteund. Daar gaat het mij om. De vraag is waarom ondersteunt de Rabobank-bankieren-app de Europese SEPA-standaard niet.
    Beste heer/mevrouw,

Dat ligt er geheel aan om wat voor soort QR-code het gaat. Mijn collega Lin heeft u dat in een eerder bericht al gevraagd, maar daar heeft u nog geen antwoord op gegeven.
    Dus ik stel u de vraag nogmaals. Waarbij heeft u de QR-code precies ontvangen en op welke manier wilt u die scannen?

Linda
    Team Webcare-Rabobank Nederland
    bobdejong
    Het gaat om een QR-code die is afgedrukt op een toegezonden factuur. Voor de QR-code wordt gebruik gemaakt van de Europese SEPA bankstandaard. Deze QR-code is niet te lezen/te scannen door de Rabobank BANKIEREN-APP.
    Een goedemorgen,

Dank u wel voor de toelichting.

Het ondertekenen met behulp van een QR-code is een manier van ondertekenen bij een Betaalverzoek, iDEAL en iDIN- transacties. Alleen deze betaalwijzes zijn direct vanuit de de Rabobank app te lezen.

Op de manier die u aangeeft is het scannen inderdaad niet mogelijk. Wat kunt u wel doen met de QR code op de factuur:
    u kunt deze met behulp van uw camera of een speciale QR-code app scannen. Dan wordt u automatisch doorgeleid naar de Rabobank toe. En dan kunt u de betaling voldoen.

Weet u op deze manier voldoende?

Lindsy
    Team Webcare – Rabobank Nederland

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Rabobank?