Klacht Rabobank: Zeer onbehulpzaam en rekening geblokkeerd zonder duidelijk reden.

Klachtnummer
# 567196
Gebruiker
Glennoo
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Mijn bankrekening is inmiddels al 2 weken geblokkeerd en niemand wilt mij iets vertellen. Medewerker van de rabobank gesproken, absoluut geen hulp geboden en vervolgens de telefoon opgehangen.

De oplossing

Mijn bankrekening wordt gedeblokkeerd en de "aangifte", die er niet is volgens de politie, wordt verwijderd.

8 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat uw rekening geblokkeerd is en dat u hier graag meer informatie over wenst te ontvangen. Heeft u enig idee wat de reden van de blokkade is? Wat heeft mijn collega hierover met u besproken?

    Daarnaast ben ik benieuwd wat u bedoelt met 'de 'aangifte' die er niet is volgens de politie.

    Ik lees graag uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Debbie
    Team Webcare – Rabobank Nederland
  2. Auteur
    Glennoo
    Datum
    Reden van de blokkade zou op laste van de politie zijn omdat er zogenaamd een aangifte zou zijn. Ik heb contact gehad met de politie en zij geven aan dat er geen aangifte tegen mij nog mijn rekeningnummer is.

    Het enige wat ik van collega's tehoren krijg is dat zij niks kunnen doen en dat ik lekker mag blijven wachten. Erg onbehulpzaam en ik vind het toch wel erg raar dat ik niet bij mijn EIGEN geld mag na letterlijk mijn hele leven al klant te zijn bij jullie. Onbetrouwbare bank.
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Het spijt me om te lezen dat dit u een onbetrouwbaar gevoel oplevert. Een rekening wordt echter niet zomaar geblokkeerd. In dergelijke situaties wordt u per brief geïnformeerd. Heeft u al een brief ontvangen?

    Met vriendelijke groet,

    Debbie
    Team Webcare – Rabobank Nederland
  4. Auteur
    Glennoo
    Datum
    Ja deze brief heb ik al ontvangen. juist daarom heb ik contact gezocht met de politie die, zoals ik al eerder aangaf, nergens vanaf weet en zij vragen zich ook af waarom mijn rekening is geblokkeerd en geven aan dat wat er nu gebeurd gewoon niet mag.
  5. Auteur
    Glennoo
    Datum
    Daarbij nog een volgende klacht, er is tegen mij aan de telefoon verteld dat mijn zorgtoeslag wel overgemaakt kon worden naar mijn nieuwe bankrekening en dit zou gisteren gebeuren. Inmiddels is dit nog steeds niet gebeurd. Ik krijg steeds minder vertrouwen in de rabobank en er wordt totaal niet meer naar de klant gekeken.
  6. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Wat stond er precies in de brief? Als er aangiftes zijn, worden deze geregistreerd bij de politie: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

    Heeft u uw nieuwe rekeningnummer doorgegeven bij de Belastingdienst en daarbij aangegeven dat u uw zorgtoeslag daar op wil ontvangen?
    Als het nu toch is overgeboekt op uw geblokkeerde rekening, kunt u het best telefonisch contact opnemen met ons via 088 - 722 6600 zodat we kunnen zien wat we hierin voor u kunnen betekenen.

    Monique
    Team Webcare – Rabobank Nederland
  7. Auteur
    Glennoo
    Datum
    Ik krijg echt het idee dat ik tegen een muur sta te praten hier.

    Zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb contact gezocht met de politie en zij geven aan dat er GEEN aangiftes zijn tegen mij noch mijn bankrekening en zij geven ook aan dat wat jullie nu doen simpelweg niet mag.

    Ik heb al contact gehad met jullie klanten service waarbij ze mij beloofden het geld te storten op mijn nieuwe rekening. Dit is nog steeds niet gebeurd en het advies wat ik nu krijg is om opnieuw contact op te nemen met de klanten service. Waardeloos dit.
  8. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Goedemorgen,

    Wij kunnen inhoudelijk geen bankzaken met u bespreken via dit kanaal. We willen u zeker niet het gevoel geven dat u tegen een muur praat. Maar telefonisch kunnen mijn collega's deze zaken wel met u bespreken.

    Met vriendelijke groet,

    Marco
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen