Klacht Rakuten Kobo: 19 maanden dubbel betaald voor hetzelfde abonnement bij KoboPlus

P. Adriaans

Ik heb in april 2017 via kobo.com een abonnement op KoboPlus afgesloten onder mijn account piet.adriaans@onsmail.nl. Sindsdien wordt maandelijks 9,99 afgeschreven op mijn creditcard. Ik kom er nu pas achter dat er sindsdien eenzelfde abonnement loopt onder mijn account bij bol.com waarvoor ik mijn andere emailadres gebruik (piet.adriaans@gmail.com). Deze afschrijvingen gaan van mijn bankrekening. Ik heb er geen erg in gehad dat ik al die tijd (19 maanden!) dubbel betaalde. Rakuten en Bol.com verwijzen me nu naar elkaar en zeggen niets voor me te kunnen doen. Rakuten zegt dat ze het geld dat ik bij bol.com betaalde niet kunnen terugvinden (!) en Bol.com zegt dat het een-op-een doorgesluisd wordt naar Rakuten. Volgens hen zit het probleem in het feit dat ik twee email-adressen heb gebruikt. Maar naam en adres zijn toch hetzelfde? En als ik als klant een vergissing maak wil dat dan zeggen dat de verkoper het teveel betaalde niet hoeft terug te betalen?

Of Rakuten óf Bol.com betaalt me 19 maanden à 9,99 terug.

Wij vinden dat Rakuten Kobo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Rakuten Kobo?