Opgelost door Rambo: Pantserbeits komt in no-time los van de schutting.

content Opgelost
Gebakhuis

Ik kan het niet mooier maken, ik ben zwaar ontevreden over de pantserbeits van Rambo. Vorig jaar heb ik voor het eerst de bestaande schutting behandeld met Rambo Pantserbeits Schuur & Tuinhuis Antraciet 1216. Al vrij snel liet de beits weer los waarna ik het dit voorjaar opnieuw heb gedaan, wederom 2x 2,5 liter en nu geheel conform de beschrijving op het blik Rambo beits gedaan. Daar waar op het blik staat 5 jaar houtbescherming blijkt het in de praktijk nog niet eens 5 maanden te zijn. Behalve de nodige kosten is al het werk wederom voor niets geweest, het bladdert er gewoon weer af en krult overal op, met name aan de kant waar meer zon op komt. Hoe kan het nou zijn dat als je de aanwijzingen op het blik hanteert dit telkens als resultaat hebt. Daar waar de schutting er fantastisch uitzag blijkt nu dat deze binnen 2 jaar nu voor de 3e keer behandeld moet worden. Hier word ik allerminst blij van.

Ik wil spul hebben dat wel voldoet aan hetgeen Rambo aangeeft zodat ik niet elke paar maanden alles opnieuw moet doen. Rambo voldoet niet aan hetgeen zij aangeven.

Gebakhuis
Uiteindelijke oplossing Rambo heeft wel snel contact opgenomen. Volgens Rambo zou het geimpregneerde schutting hout niet voldoende afgeschuurd zijn doordat de bovenkant van de laag door de jaren heen wat zou verpulveren en dan pakt de beits niet. Zij hebben een nieuw blik aangeboden van 2,5 liter. Achteraf twijfel ik lichtelijk aan hetgeen is gezegd en of het nog verder schuren nu de oplossing is. Op de jonge, 1 jaar oude schuttingdelen, laat het ook los en op de regenton ook. De beits trekt er niet in maar blijft er als een soort plastic laagje opliggen.