Klacht Ramenfabriek op't Hoog: Reparatie fabrieksfouten kozijnen

H.H.M. van Oijen-v Gils

Op 't Hoog heeft bij mij nieuwe ramen en kozijnen geplaatst. Om ze niet te beschadigen tijdens het stucadoorswerk, haalden we pas na een paar maanden de bescherming van de kozijnen af die er vanuit de fabriek op zat. Toen pas bleek dat één balk op diverse plekken beschadigd was. Omdat we zeker wisten dat wij dat niet gedaan hadden, moest dat vanuit de fabriek al beschadigd zijn geweest. Daarom hebben we contact gezocht met de fabriek. In de e-mail terug stond:
"De kozijnen hebben we 1 oktober geplaatst bij u, reclamaties aan materialen dienen binnen 5 werkdagen kenbaar gemaakt te worden aan ons, zoals u ook kan zien in de opdracht die u destijds getekend heeft. Indien u wilt kan ik voor u een service monteur inplannen, we kunnen dan kijken of het mogelijk is om de beschadiging te repareren.De kosten hiervan berekenen we door aan u omdat het reclamatie termijn ruimschoots overschreden is."
Na een gesprek met Gunther is afgesproken dat ze eerst vrijblijvend komen kijken. Dat is gebeurd.
"Geconstateerd: dat er op de binnenzijde van de bovendorpel op 5 á 6 plaatsen een beschadigingen zitten van 5 á 6 cm lang.

Deze kunnen we voor u herstellen maar houdt u er rekening mee dat er altijd een kans is dat ze minimaal zichtbaar zullen blijven.
Dit kunnen we voor u verzorgen voor een bedrag van € 120,00 inclusief btw."
De beschadigingen die er vanuit de fabriek al op zaten, moeten we dus op eigen kosten laten maken. Alleen maar omdat we dat niet binnen een bepaalde termijn aangegeven hebben! Wij hadden dus alle kozijnen nauwkeurig moeten inspecteren toen ze gezet zijn. Toen hebben we niet gedetailleerd gecontroleerd. Op het oog leek alles goed te zijn. Wat vindt u van deze zaak? Moeten wij dat zelf betalen?

Reparatie van die balk (met een kleine plek op een andere balk) op kosten van Op 't Hoog.

Wij vinden dat Ramenfabriek op't Hoog hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ramenfabriek op't Hoog?