Klacht Rang1Tickets.nl: Misleiding bij tickets -door- verkoop

D. Vergeer

Omdat de naam van uw bedrijf : Rang1 de suggestie wekt dat je goede kaartjes krijgt ging ik op uw site de kaartjes boeken. In concreto ik kocht kaartjes op 12 nov j.l. Voor een concert van Herman van Veen in Zaandam voor €59 per stuk ervan uitgaande dat dit gezien de prijs 1e rang kaartjes waren . Er was geen zaalplattegrond of rangaanduiding genoemd. Bij het afrekenen, kwam daar nog eens € 13.58 aan kosten bij! In totaal voor twee kaartjes betaalde ik €132,58!!
Toen ik de kaartjes per email ontving bleek er een prijs van €33.50 per stuk op te staan en bleek het een slechte rang op het balkon te zijn.Ergo een opslag van €23.50 per stuk PLUS nog kosten van €6.75 per stuk! Dat is €32.25,PER KAARTJE EXTRA, Ik heb geen probleem met het feit dat tickets doorverkocht worden, maar ik maak hierbij wel bezwaar tegen het enorme verschil in prijs - praktisch het DUBBELE(!!)- van de originele prijs van het kaartje-waarbij je als boekende persoon misleid wordt tav het produkt wat je koopt.
Ik heb gebeld naar uw bedrijf om uitleg te vragen en de kaarten te annuleren.Na 3/4.u wachttijd werd ik afgescheept met: alles staat in de voorwaarden.
Dit is mijn inziens niet waar, want uit de -verwijzing naar- de voorwaarden kan je niet opmaken dat er een zodanig onredelijk groot prijs- en dus rangverschil kan zitten tussen wat je boekt en daarna ontvangt per email.. Kortom ik vind dit misleiding en een vorm van onevenredig winstbejag die de betamelijkheid in het consumenten verkeer verre overschrijdt.
Ik wil graag dat deze praktijken beter gereguleerd wordt en daarvoor ga ik naar de consumentenbond. Ook wil ik als genoegdoening restitutie van de meerprijs van mijn kaartjes.

Ik wil dat aangegeven wordt bij dit soort sites wat voor een rang kaartje je koopt en dat de prijs die je betaald geen indicatie is voor het nivo , lees rang van het kaartje. Ik wil dat ik de meerprijs terugbetaald krijg.

Wij vinden dat Rang1Tickets.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!