Klacht RDW: Rijbewijs kon niet worden verlengd door fout CBR

Klachtnummer
# 358325
Gebruiker
A. Smits
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn rijbewijs moet vóór 8 april a.s. worden vernieuwd. Ik heb mij dus hedenochtend, 30 maart 2019, om 11.00 uur (volgens afspraak) gemeld bij het gemeentehuis voor het verlengen van mijn rijbewijs. Kan ik niet geholpen worden door de ambtenaar omdat deze de melding in de computer krijgt: "Verklaring van geschiktheid vereist i.v.m. leeftijd aanvrager".
Momenteel is mijn leeftijd 74 jaar en op vervaldatum rijbewijs ook nog steeds.
In de brief die ik van het RDW heb ontvangen op 9 december 2018, wordt alleen gesproken over een gezondheidsverklaring, als het rijbewijs verloopt op of na uw 75e verjaardag. Dat was ik dus hedenmorgen niet!
Mocht het door fouten in uw systeem met het verkrijgen van een rijbewijs uitlopen tot na mijn 75e verjaardag, wil ik uw organisatie dan ook verantwoordelijk stellen voor de kosten die dan gemaakt moeten worden. Deze wil ik dan vergoed krijgen. Mocht ik zonder geldig rijbewijs worden betrapt of schade rijden, stel ik u, bij deze,
ook verantwoordelijk voor alle geldelijke gevolgen van dien. Ik heb mijn aanvraag voor een rijbewijs bijtijds gedaan!
Bovendien wil ik geen maanden zonder geldig rijbewijs zitten waardoor ik niet op vakantie kan omdat ik geen geldig rijbewijs heb.

De oplossing

Zo snel mogelijk moet de fout verwijderd worden uit de computer van het GBR en voor vervaldatum een nieuw rijbewijs

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat RDW hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over RDW?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen