Opgelost door REAAL: betaling omzetten woekerpolis

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 100841
Gebruiker
yves
Datum
15 reacties

Details

De klacht

Mevr/mijnheer,

Wij vinden het onredelijk dat wij het bedrag van €1200,- voor de omzetting van onze woekerhypotheek zelf moeten betalen want wij hebben hier niet voor gekozen

De oplossing

het geld van de omzetting vergoed en desnoods in mindering brengen op de afkoop van de belegingsverzekering

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

15 reacties

  1. Auteur
    REAAL
    Datum
    Goedemorgen heer Kusters, Als het gaat om een hersteladvies dan horen daar geen kosten voor gerekend te worden:1. Als het advies wordt gegeven door de adviseur die jou bij het afsluiten van de beleggingsverzekering heeft geadviseerd.
    2. Als je voor het advies naar de adviseur gaat die de polis heeft overgenomen van jouw oorspronkelijke adviseur. Wat is een hersteladvies eigenlijk? Een hersteladvies is een advies aan een klant met een beleggingsverzekering en is er op gericht om je te adviseren of je het oorspronkelijke doel kan bereiken en hoe je het oorspronkelijke doel kan bereiken. Voldoet u aan bovenstaande criteria?
  2. Auteur
    yves
    Datum
    het herstel advies hebben wij gehad met de door u geadviseerde adviseur en was gratis,alleen de kosten voor het omzetten zijn behoorlijk hoog en we hadden eigenlijk geen keus en zijn daar mee akkoord gegaan ook omdat de rest schuld zo hoog bleek te zijn en we eigenlijk vanaf 2006 tot heden niet echt veel hadden gespaard,nu komt er een bedrag vrij van de polis die naar de bank toe moet,dus eigenlijk is mijn vraag of daar het bedrag voor het omzetten vanaf kan
  3. Auteur
    REAAL
    Datum
    Wij gaan niet over de kosten voor het omzetten van de verzekering. De adviseur rekent zelf zijn tarief hiervoor, wij kunnen hier verder dus ook weinig over zeggen. Of de kosten voor omzetting in mindering gebracht kunnen worden uit het bedrag dat vrijkomt uit de polis zou u moeten navragen bij de geldverstrekker. Als de verzekering verpand is aan een geldgever dient deze partij akkoord te geven hiervoor.
  4. Auteur
    yves
    Datum
    u bent de geld verstrekker
  5. Auteur
    yves
    Datum
    jammer dat u nog geen reactie hebt gegeven
  6. Auteur
    REAAL
    Datum
    Bij deze ontvangt als nog onze reactie. Het klopt inderdaad dat Reaal ook de geldverstrekker is in deze. Dit heeft u zelf ook aangegeven onder het kopie 'privé opmerking'. Excuses dat dit over het hoofd gezien is.Ik heb contact opgenomen met onze administratie die over de levensverzekering-producten gaat.Hierin heb ik gevraagd of er contact opgenomen kan worden met de hypotheek-afdeling. Beide afdelingen gaan in overleg om te bespreken of er €1.200,- van het aflosbedrag, rechtstreeks op u betaalrekening gestort kan worden. Dit houdt wel in dat het bedrag waarmee u aflost, lager is. Hierdoor zal er een hogere restschuld blijven bestaan.Of dit voorstel mogelijk is, kon niet direct medegedeeld worden. Maar u ontvangt binnenkort schriftelijk bericht van ons. Mochten we dan nog bepaalde informatie van u nodig hebben, dan laten wij u dat weten.Voor nu hoop ik dat we u voldoende op de hoogte hebben gesteld. Mocht er toch nog wat zijn? Dan verneem ik dat graag van u.
  7. Auteur
    yves
    Datum
    ik hoop echt zo dat dit mogelijk is want wij konden niet anders doen dan de hypotheek om te zetten want anders hadden we met een behoorlijke restschuld gezeten,in ieder geval alvast bedankt.
  8. Auteur
    yves
    Datum
    Kunt u mij zeggen of er al wat bekend is
  9. Auteur
    REAAL
    Datum
    Beste heer Kuster,Wederom bedankt voor uw bericht. Het is begrijpelijk dat je de status van het verzoek wilt weten. Er is alweer enige tijd verstreken. Ik vertel je graag meer over de status.Ik heb contact opgenomen met de desbetreffende afdeling. Er is aangegeven dat je over 5 werkdagen bericht van ons ontvangt. Het is dus nog even afwachten, maar volgende week zal er dus meer bekend zijn.
  10. Auteur
    yves
    Datum
    dank u,laten we hopen dat het positief is want anders word het voor ons heel moeilijk
  11. Auteur
    yves
    Datum
    Goedemorgen,
    Onze adviseur heeft vandaag het omzettingsadvies van u ontvangen,dus mijn vraag aan u is of u al wat meer weet omtrent het bedrag van €1200,-
  12. Auteur
    REAAL
    Datum
    Goedendag, ik heb het dossier opnieuw gecontroleerd. Als het goed is heb je van ons een brief en e-mail (verstuurd op 1 april) ontvangen. Hebben jullie deze correspondentie al gekregen? Zo niet, dan verneem ik dat graag, dan stuur ik de e-mail opnieuw.Er is een voorstel opgesteld waarmee er rekening gehouden wordt met de advieskosten van €1.200,-.Ik hoop dat alles helder in de brief wordt uitgelegd. Als er nog vragen zijn, dan vernemen we dat graag van jullie.Voor nu nog een fijne dag gewenst.
  13. Auteur
    yves
    Datum
    Bedankt voor uw reactie,wij hebben geen brief gehad maar bij het omzettings voorstel wat de adviseur van u heeft gekregen staat de €1200,- in mindering op de afkoop en dat het bedrag naar onze rekening word over gemaakt,donderdag geef ik de ondertekende stukken aan de adviseur en deze stuurt ze dan door naar u,verder heel erg bedankt voor de moeite die u hebt gedaan en een fijne dag gewenst en bij deze als nog bedankt
  14. Auteur
    REAAL
    Datum
    Het heeft even geduurd, maar gelukkig dat dit onderdeel nu is opgelost. En we zien de ingevulde stukken graag tegemoet.Tot slot wil ik u nog bedanken voor het geduld dat u heeft opgebracht in deze.Met vriendelijke groet,Arjen
    Reaal Webcare
  15. Auteur
    yves
    Datum
    u ook bedankt en ik denk dat u de stukken aankomende vrijdag wel binnen heeft.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
yves
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over REAAL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen