Klacht REAAL: Extra wachtdagen tot in behandeling nemen dossier

# 19316
Anoniem

Vanwege de extra drukte rond de feestdagen 2012, zijn wij genoodzaakt 17 werkdagen te wachten tot ons dossier in behandeling kan worden genomen. Zij weten dat ze rond deze tijd elk jaar door de drukte een achterstand opbouwen met het in behandeling nemen van dossiers maar hier worden niet meer mensen voor ingehuurd. Nu moet ik 17 werkdagen wachten. Dit dossier gaat over het uitbetalen van een spaar risico premie gekoppeld aan een levensverzekering. Ik vind dat onacceptabel en ga hier niet mee akkoord. Eerder is door deze drukte ook al geen afkooprverklaring opgestuurd naar ons. Ook vanwege de drukte????? Nou deze is nooit aangekomen. Waardoor het nu al ruim een maand duurt voordat uberhaupt onze gegevens bij Reaal zijn beland. Want zonder een ondertekende afkoopverklaring kan je niets. Veiligheid is prima. Maar communicatie tussen Reaal en ABN-amro is er niet. Dit ligt aan beide partijen. Ook hang je minimaal 30 minuten aan de lijn voordat de persoon die jouw helpt met een duidelijk antwoord kan komen. Ik vind dit een erg slechte zaak en ga niet akkoord met het wachten van 17 werkdagen. En dan bel je meerdere keren per week aangezien Reaal en ABN-Amro niet goed communiceren.

Afronding en uitbetaling en vergoeding belkosten

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

REAAL
    Beste klant,Vervelend dat u het gevoel heeft dat REAAL en ABN AMRO onderling niet goed communiceren, en dat u daardoor langer op de uitkering moet wachten.
    Daar bieden we onze excuses voor aan.Voor uw polis moet de geldverstrekker (waar u de hypotheek had) opdracht geven om de polis uit te keren.
    REAAL keert binnen 10 werkdagen na ontvangst van deze opdracht uit.Daarom vraag ik u om contact op te nemen met ABN AMRO. Wilt u hen vragen om het afkoopverzoek naar REAAL te sturen?
    Dan maken we de uitkering graag in orde.Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
    We zijn bereikbaar op 072 - 519 4000 of webcare@reaal.nlMet vriendelijke groet,
    REAAL Webcare ^RS
    Anoniem
    Bedankt voor uw excuus. Ik heb al contact gehad met abn amro, Mirjam van Heesch. Zij zou gisteren al contact met jullie hebben gezocht
    REAAL
    Beste heer Veldhuis,Onze excuses dat het allemaal langer duurt dan zou moeten. Wij hebben op 14 januari een e-mail met het vrijwaringsbewijs van ABN AMRO binnen gekregen. Mijn collega's van de afdeling Leven pakken het nu verder op. Dit betekent dat u de uitkering binnen twee weken op het opgegeven rekeningnummer kunt verwachten.Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
    We zijn bereikbaar op 072 - 519 4000 of webcare@reaal.nl Met vriendelijke groet,
    Irene
    Irene,
    Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het ook op dit termijn op onze rekening zal staan. Bedankt.
    Anoniem
    Dus ook de afkoopverklaring is binnen?
    REAAL
    Beste heer Veldhuis,De afkoopverklaring zat ook bij de e-mail die wij op 14 januari van ABN AMRO hebben ontvangen.Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
    Irene
    Anoniem
    IK Wacht af hopend op en goede afloop
    REAAL
    Beste heer Veldhuis,De uitkering staat klaar en wordt zo snel mogelijk aangeboden bij de ABN AMRO. Wij vertrouwen er op dat u zo voldoende bent geïnformeerd. Wij beschouwen de status van de klacht als afgehandeld.Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
    Marco
    Anoniem
    Het ia pas afgehandeld als het op onze rekening is gestort. U schrijft dat de uitkering zsm wodrt aangeboden aan de ABN Amro. Dat kan dus nog weken duren. En de ABNAMro weet nog van neits. Wij hebben ook geen brief gekregen met de hoogte van de uitkering. Dus de klacht is niet afgehandeld
    REAAL
    Beste klant,U geeft aan dat uw klacht ter attentie van REAAL is afgehandeld wanneer u het geld op uw rekening heeft ontvangen.
    Begrijpelijk dat u dat als een afronding beschouwd.Toch is het zo dat in de tussentijd de uitkering aan de ABN AMRO heeft plaatsgevonden. Dit betreft een verrekening tussen ABN AMRO en REAAL. ABN AMRO zal dit bedrag aan u moeten doorstorten. Zij zijn in deze kwestie uw aanspreekpunt.Dat is de reden dat wij de status van deze klacht op afgehandeld hebben gezet. ABN AMRO kan u met vervolgvragen verder helpen. Uiteraard, daar waar wij nog vragen kunnen beantwoorden, vernemen wij die graag van u.
    U kunt bellen: 072 - 51 94 000 of mailen naar webcare@reaal.nl Vriendelijke groet,Monique
    Anoniem
    U negeert mijn vraag om gecompenseerd te worden in de gemaakte telefoon kosten.

Anoniem

Ook een klacht indienen over REAAL?