Klacht REAAL: Handel volgens Algemen Voorwaarden.

Lunteren3

Klacht Tussentijdse volledige opname Amsterdam 28 April 2018

Reaal levensverzekeringen, handelsnaam van SRLEV N.V. Moederbedrijf VIVAT N.V..

Op 26 Maart 2018 heb ik u laten weten dat ik mijn polis (SNS MultiFacetPlan) wil beëindigen, i.e. de poliswaarde geheel opnemen. Met bewijs van ontvangst (26 Maart 2018).

Antwoord klacht casenummer: (180404-0750 @xue -1242556620!)
Het door u gevraagde bedrag is aan u opgegeven via de aan u toegestuurde afkoopofferte van 27 maart 2018, en is dan ook de waarde van dat moment. Dit lichten wij toe op dezelfde afkoopofferte onder het kopje LET OP!
Dat wij u vragen een afkoopofferte te ondertekenen heeft te maken met de wettelijke verplichting (zorgplicht) hieromtrent. De wetgeving is dus, in het belang van de verzekeringnemers, na het afsluiten van uw verzekering verscherpt. Wanneer alle gevraagde documenten (incl. getekende afkoopofferte) bij ons binnen zijn kunnen wij daadwerkelijk voor u afkopen en wordt de actuele afkoopwaarde vastgesteld.

In het belang van de verzekeringsnemers? U verschuilt zich achter de wettelijke verplichting (zorgwet) om de verzekeringnemer wederom te benadelen. Dit kan nooit de bedoeling van de wettelijke regeling zijn geweest.

Ik ben een gewone man die 25 jaar maandelijks wat geld opzij heeft gelegd om op het begin van zijn pensioen even iets leuks te doen/ondernemen. Deze mogelijkheid is mij door u geboden en daarna stelselmatig afgeroomd in uw voordeel, maar dat u na de crisis en het geharrewar rondom de woekerpolis (want daar praten we hier immers over) het lef heeft de verzekeringsnemer in zijn eigen belang nog meer uit te wringen en u daarbij te verschuilen achter de zorgplicht, toont voor mij aan dat u werkelijk geen enkel normbesef heeft.

Ik kan Reaal levensverzekeringen dan ook van harte aanbevelen bij de gewone man.

Ik bepaal de datum van opname - volgens de Algemene Voorwaarden - en niet u.

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over REAAL?