Klacht REAAL: klachtafhandeling over hersteladvies beleggingsverzekering

Beleggingsverzekering Reaal 1922002392
Ik heb diverse medewerkers gesproken over een afspraak in het kader van het hersteladvies beleggingsverzekering. In 2013 is een fout gemaakt en die moet hersteld worden. De overlijdensrisico dekking moet uit deze woekerpolis gehaald worden. Een van deze medewerkers vind dit ook een passend verzoek (op schrift gegeven, maar was een ingehuurde zelfstandige, die hier verder geen aktie op mocht nemen). Al met al speelt dit al vanaf november 2014, dus ruim 7 maanden.
Op mijn twee mails van afgelopen 4 weken krijg ik geen reactie van Reaal. Ik wil mijn rechtsbijstandverzekeren gaan aanspreken als Reaal niet wil reageren.

overlijdensrisicodekking uit de verzekering per de datum zoals aangevraagd in 2013 en ook toegekend, maar later weer teruggedraaid door Reaal.

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

REAAL
    Goedendag heer Westerhof,Begrijpelijk dat u gefrustreerd bent dat de dekking nog niet uit uw verzekering is verwijderd. In dit bericht ga ik in op de situatie.Op 16 januari heeft u van onze klachtbehandelaar een reactie ontvangen over de reden dat de dekking nog niet is verwijderd.
    Wij hebben na het ontvangen van de offerte de dekking verwijderd, maar ontdekten dat uw geldverstrekker (ABN AMRO) niet akkoord was. Toen hebben wij de dekking dus weer moeten herstellen.
    Zolang wij geen akkoord hebben van de ABN AMRO kunnen wij uw verzoek niet verwerken. U dient hier zelf zorg voor te dragen. Mijn collega raadde u ook aan er eens met uw tussenpersoon naar te kijken. Heeft u dit gedaan?U geeft aan twee mails gestuurd te hebben. Naar welk e-mailadres heeft u dit gestuurd? Ik kan in onze systemen geen mails van u in de afgelopen maand terugvinden.Kunt u met deze reactie weer wat verder komen? Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd een bericht achterlaten.Met vriendelijke groet,
    Marco
    Reaal Webcare
    Marten
    Beste Marco,Er is email verkeer geweest gisteren en vandaag tussen Reaal en ABNAmro Best, de heer Teun Benjaminsen , waarbij ABNamro alle onderliggende documenten die ik gestuurd had ook weer naar jullie heeft gestuurd. Mijn emails met klacht waren altijd gericht aan 'RV.Klachten Leven'. Groet, Marten
    REAAL
    Geachte heer Westerhof,Dat is vreemd, deze mails hebben wij (nog) niet ontvangen. Wij zijn nu bij de verwerking van e-mails van 3 juni. Ik zal morgen (lees 4 juni) nogmaals checken of de correspondentie van ABN-Amro aan uw dossier is toegevoegd. U krijgt hierover morgen terugkoppeling in dit gesprek. Met vriendelijke groet,
    Jozef,
    Goedemorgen heer Westerhof,

Inmiddels zin we bij de verwerking van mails van 4 juni. Als de ABN-Amro aangeeft voor deze datum de correspondentie te hebben verstuurd, gaat er iets mis. Uw e-mails zijn gericht aan RV.Klachten Leven. Kunt u ook nog even nagaan waar ABN-Amro naar correspondeert? In afwachting van een reactie verblijven wij.

Jozef
    Marten
    Teun Benjaminsen ABNamro heeft op 3 juni naar RV.Klachten Leven ( klachten@reaal.nl) een reactie gestuurd met kopie aan mij.
    Geachte heer Westerhof,

Zojuist heb ik getracht telefonisch contact op te nemen, maar u bent onbereikbaar. Wij hebben de e-mail van dhr Benjaminsen ontvangen en zullen deze spoedig behandelen.

Waar ik zelf nog aanvullende informatie over wil, is waarom ABN-Amro het afpandbericht niet gewoon stuurt naar de afdeling die het verzoek meteen kan oppakken (leven@reaal.nl). Kunt u aangeven waarom ABN-Amro afwijkt van de normale procedure, en documentatie toestuurt naar klachten@reaal.nl?

Jozef
    REAAL
    We hebben samen met de afdeling klachten gekeken naar dit dossier. We hebben nog steeds geen akkoord van ABN AMRO ontvangen, ook niet van de heer Benjaminsen. Om de wijziging door te mogen voeren hebben wij dit akkoord wel echt nodig. Graag ontvangen we deze via webcare@reaal.nl. Dan zorgen wij ervoor dat deze bij de juiste personen op de juiste afdeling terechtkomt.
    Nini
    Reaal Webcare

Ook een klacht indienen over REAAL?