Klacht REAAL: Klanten wegjagen?

Robert

Mijn WA-verzekering voor mijn motor (voortzetting van polis bij Winterthur) had in 2013 een premie van € 84,71 bij 20+ jaar noclaim. Dit jaar (nog steeds schadevrij) heeft Reaal de premie bijna verdubbeld naar € 152,92 en de nieuwe verzekering noemen ze "goed geregeld". Raad eens voor wie?
Bij bijvoorbeeld VerzekerUzelf zou mijn premie € 92,70 worden, dus de oplossing lijkt heel duidelijk: wegwezen bij Reaal.

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

REAAL
    Beste heer Van den Berge,
    Dat is inderdaad een gigantische stijging en wij kunnen ons heel goed voorstellen dat u verzekeringen bent gaan vergelijken. Graag leg ik u kort uit wat de premiestijging veroorzaakt heeft;
    REAAL heeft met de introductie van het Goed Geregeld Pakket (RGGP) gekozen voor meer premiedifferentiatie (prijzen op basis van het risico). De reden hiervoor is dat REAAL over de hele lijn in de afgelopen jaren te weinig premie heeft gevraagd in relatie tot de schadelast.
    Producten binnen het RGGP worden nog meer geprijsd op basis van het risico (bepaald door vele factoren). Dit kan betekenen dat premies (flink) hoger of lager uitvallen.
    Bij u is helaas dat eerste het geval.
    Wij vinden het natuurlijk jammer u als klant kwijt te raken. Mochten we u ergens mee kunnen helpen dan horen wij dat graag.Met vriendelijke groet,
    Marco
    REAAL Webcare
    Robert
    Het bovenstaande verhaal is in feite geen afhandeling te noemen, alleen maar een reactie, die verder niets voor mij oplost, ook al ben ik klant sedert 1990. Ik zal het dus zelf moeten oplossen door een andere verzekeringsmaatschappij te kiezen.