Klacht REAAL: kosten + tussenpersoon bij: overmaken geld opbouwrekening naar uitkeringrekening

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 113736
Gebruiker
f1
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Hallo,
Ik had een stamrecht (vanwege gouden handdruk).
Dat is nu ondergebracht bij een "opbouwrekening".
Als er geld wordt uitgekeerd dan moet dat via een "uitkeringsrekening".
Zowel voor het aanmaken van de 2 rekeningen, als het telkens overmaken van een bedrag naar de uitkeringsrekening moet ik een TUSSENPERSOON hebben en extra kosten betalen tot wel €250,- per uur.
Ik wil dat ZELF kunnen doen om kosten te besparen, zo moeilijk is dat allemaal niet .

Alhoewel BLG inmiddels bovenstaande soort rekeningen heeft overgenomen van REAAL meld ik toch deze klacht hier. BLG vind ik niet in de bedrijvenlijst maar ik denk dat het voor ALLE financiële instellingen geldt.
Daarvoor zou ik ook tevens een oproep willen doen aan lotgenoten die ook met een verplichte tussenpersoon en hoge kosten geconfronteerd worden.

Gewenste oplossing

Ik wil het graag zelf kunnen regelen...zonder tussenpersoon, zonder extra kosten.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    REAAL
    Datum
    Bedankt voor het insturen van uw klacht. U wilt laten weten dat u het niet eens bent met het feit dat u een nieuw product alleen via een tussenpersoon kunt afsluiten.

    Reaal Bancaire Diensten naar BLG Wonen
    Per 1 april 2015 zijn de activiteiten van Reaal Bancaire Diensten inderdaad over gegaan naar BLG Wonen. Wij hebben geen zeggenschap meer over deze producten. Om deze reden kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Wij snappen dat het lastig is omdat BLG niet voor u als keuze in het menu stond.

    Klacht
    Wij willen u verzoeken uw klacht per e-mail naar deze partij te sturen. Zij kunnen dan voor u kijken of zij iets voor u kunnen doen.

    Contactgegevens
    BLG Wonen is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 8.30 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer 046 - 478 88 88. U kunt ook een e-mail sturen naar klant@blg.nl.
  2. Auteur
    f1
    Datum
    Dank voor uw reactie.
    Ik ben het echter niet -geheel- eens met uw voorstel.
    Het klopt dat de rekeningen NU bij BLG zijn ondergebracht.
    De voorwaarden zijn echter ook meegenomen van REAAL naar BLG.
    De eerste keer bij het openen van die rekeningen (vóór 1 april) waren deze nog bij REAAL en heb ik hoge kosten aan de tussenpersoon betaald om de zaken te regelen.
    In die zin vind ik REAAL mede verantwoordelijk, ook al ligt het nu bij BLG.
    Algemeen: het geldt niet voor mij alleen.
  3. Auteur
    REAAL
    Datum
    Wij hebben bij BLG nagevraagd hoe het zit met de kosten die u noemt. Bij het omzetten van een opbouwende naar een uitkerende rekening is inderdaad advies nodig. Maar dit is éénmalig. Deelopnames zijn bij onze oude bancaire producten niet mogelijk. U zou dus niet meermalen een bedrag naar een uitkeringsrekening moeten kunnen overmaken.

    Omdat wij geen inzage in uw producten meer hebben kunnen wij u zelf niet verder helpen. Wij verzoeken u daarom wederom vriendelijk om toch contact met BLG op te nemen. Zij kunnen uw gegevens erbij pakken en met u hierover in gesprek gaan.
  4. Auteur
    f1
    Datum
    Beide bancaire producten(rekeningen) is afgesloten bij REAAL. Er zijn toen kosten voor een tussenpersoon betaald voor aanmaken rekening(en) èn deel-opname naar uitkeringsrekening . Het was mogelijk DEEL-OPNAMEN te doen van opbouw >> uitkeringsrekening! Dat WAS zo en IS zo. Als ik voor volgend jaar een bedrag van opbouw > naar uitkeringsrekening wil doen moet ik weer naar een tussenpersoon met kosten.
    Het gaat mij om de VERPLICHTING van een tussenpersoon.
    Ik wil het zelf doen zonder kosten.
  5. Auteur
    REAAL
    Datum
    Zoals eerder aangegeven hebben we bij Reaal geen inzage meer in deze bancaire producten. Hetzelfde geldt voor de voorwaarden. Alles is overgebracht naar BLG. Wij kunnen daarom niet inhoudelijk reageren, ik ben afgegaan op de (algemene) informatie die ik van BLG heb gekregen.

    Reaal is een tussenpersoon organisatie. Wij hebben zelf géén financieel adviseurs in dienst en kunnen daarom niet goed beoordelen wat de financiële situatie van onze klanten is. Vanuit de Wet op financieel toezicht (Wft) is het echter wel verplicht om bij het afsluiten of omzetten van diverse financiële producten advies in te winnen. Vandaar dat wij onze klanten in die gevallende moeten doorverwijzen.
  6. Auteur
    f1
    Datum
    Slechte informatie over producten die REAAL had... en heeft overgedragen aan BLG. Ontwijkende houding t.a.v. klacht.
    Temeer omdat mijn klacht eigenlijk een vraag is die roept om een oplossing in het algemeen. Ik snap dat het soms goed is bij een tussenpersoon aan te kloppen en die ook te betalen voor zijn diensten.
    Maar als ik het zelf zou kunnen doen moet dat mogelijk zijn. En dat kan nu gewoon (nog) niet. Meedenken in die richting mis ik!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over REAAL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen