Klacht REAAL: REAAL en ABN-AMRO wijzen naar elkaar en de klant staat er tussenin.

Hester Hardeman

Omdat ik mijn huis verkocht heb en een nieuw huis gekocht vroeg ik een waardeoverzicht van de polis bij mijn spaarhypotheek op. Dit heeft mijn hypotheekadviseur nodig om mijn nieuwe hypotheek aan te kunnen vragen.
ABN-AMRO is mijn hypotheekverstrekker maar toen ik hen belde kreeg ik te horen dat ik dit aan REAAL moest vragen.
Vervolgens REAAL gebeld. Maar REAAL zegt dat ABN-AMRO dit zelf moet doen en dat zij mij niet kunnen helpen.

Daarna ben ik 3 weken lang van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb nog een account aangemaakt op "mijnreaal.nl" en daarop ook het waardeoverzicht aangevraagd maar tot op heden niets ontvangen en ook geen bericht terug gehad op mijn aanvraag.
Via ABN-AMRO heb ik na heel veel bellen nu de toezegging dat REAAL mij het overzicht zal gaan sturen maar dat het wel nog eens 3 weken zal gaan duren voor ik het in huis heb.
Als ik het document na 6 weken wachten straks werkelijk krijg (mijn vertrouwen daarop is nu wel naar een 0 punt gedaald) is het te laat want om mijn nieuwe hypotheek aan te kunnen vragen heb ik het nu intussen echt nodig.
Hopelijk zijn de kosten van het opschuiven van een overdracht bij de notaris van mijn nieuwe huis en de kosten van tussentijds onderdak via de rechtbank op REAAL en ABN-AMRO te verhalen.

Het probleem ontstaat omdat ABN-AMRO en REAAL samen niet helder hebben wie waardeoverzichten dient te verstrekken. Reaal stuurt mij naar ABN-AMRO en ABN-AMRO stuurt mij naar REAAL. Omdat ik 20 jaar geleden mijn hypotheek afsloot bij ABN-AMRO en de enveloppen van REAAL pas enkele jaren op mijn mat vallen heb ik mijn pijlen gericht op ABN-AMRO. Bij hen heb ik per slot mijn hypotheek, dat zij jaren terug besloten dingen uit te besteden aan REAAL daar sta ik buiten. Maar omdat het uiteindelijk toch REAAL lijkt te zijn die dergelijke overzichten dient te verstrekken dien ik deze klacht zowel bij ABN-AMRO als REAAL in. Beiden hebben mij 3 weken van het kastje naar de muur gestuurd en in de problemen gebracht hiermee.

Vandaag per email mij dat waardeoverzicht doen toekomen. Of als dat volstrekt onmogelijk is het op papier verzenden naar mij vandaag, dan heb ik het zaterdag of maandag in huis.

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over REAAL?