Klacht REAAL: Tergend langzame afhandeling offerte

Klachtnummer
# 106763
Gebruiker
Robzwol
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Zoek op mijn naam (Zwolman, tussenpersoon Meerwaerde adviseurs) in uw klantenbestand. Ik wil geld opnemen uit een persoonlijk vermogen plan welke ooit door REAAL is overgenomen. Dit proces duurt al 7 weken of meer en ik heb nog geen offerte. Steeds aan het lijntje gehouden. Afspraken over data waarop eea gerealiseerd zou worden worden stelselmatig niet nagekomen. Ik heb hierdoor een financiele uitdaging omdat een aankoop uitgeleverd gaat worden terwijl ik MIJN geld nog niet heb. De opgegeven tijdsduur die het zou mogen duren was 20 dagen (ook al veel te lang) en nu blijkt dat als de offerte is ondertekend door mij, dan komen er maar zo 20 dagen nbij voordat er uitbetaald gaat worden.. neem daarbij in beschouwing dat de aanvraag al vanaf begin maart loopt....... Bedankt REAAL !!!!

De oplossing

Iemand bij jullie moet die aanvraag onder zijn oksel knopen en de zaak binnen 1 week gaan regelen. Als er afspraken worden gemaakt over data waarop de zaak geregeld zou worden (vorige week vrijdag, afgelopen maandag en nog niet geregeld) dan moet het ook geregeld worden en niet weer een dag, en nog een dag en nog een dag.... Ik zou graag willen dat iemand met meer invloed dan een callcentermedewerkster de zaak op zich neemt en dit tot een goed einde gaat brengen. Mocht er een reactie komen waarin wordt gewezen op de belachelijke verwerkingstermijnen, laat dan maar...

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    REAAL
    Datum
    Geachte meneer Zwolman, Goed dat u deze klacht indient via Klachtenkompas. Aan de hand van uw gegevens heb ik uw dossier erbij genomen. Ik informeer u graag verder over de status van uw verzoek.Op 17 april is uw aanvraag verwerkt. Er is een brief voor u aangemaakt en deze is onderweg. De inhoud van de brief zal teleurstellend zijn. Er wordt namelijk in beschreven dat een opname uit een Persoonlijk Vermogen Plan technisch niet mogelijk is. Het is nogal klantonvriendelijk en onprofessioneel dat wij deze mededeling niet eerder konden doen. Uw verzoek werd nota bene al op 27 februari ingediend. Waarom we het niet direct konden mededelen is raadselachtig. In ieder geval vinden wij het erg spijtig dat u deze negatieve dienstverlening heeft moeten ervaren. Het is ons streven om al onze klanten en verzoeken zo juist en goed mogelijk te behandelen. In uw geval hebben wij de plank volledig mis geslagen. Bij deze dan ook excuses voor de gehele gang van zaken.Aangezien een gedeeltelijke opname is niet mogelijk, is het begrijpelijk dat u op dit bericht wilt reageren. Wij zien uw reactie dan ook graag tegemoet.Met vriendelijke groet,Arjen
    Reaal Webcare
  2. Auteur
    Robzwol
    Datum
    Ik heb de polis er op nageslagen en een dergelijke beperking niet gevonden. U spreekt hier over een "technische onmogelijkheid" terwijl de brief spreekt over een "onmogelijkheid om een deel af te kopen". Dat is wel een verschil. Er is inmiddels contact geweest tussen een accountmanager van REAAL en mijn tussenpersoon. Als de oplossing zoals voorgesteld door de accountmanager van REAAL onverkort wordt uitgevoerd dan handhaaf ik de rekening bij REAAL anders hef ik hem op.
  3. Auteur
    REAAL
    Datum
    Beste meneer Zwolman,In uw dossier heb ik gezien dat u inderdaad contact heeft gehad met uw accountmanager. Heeft u alles goed kunnen bespreken tijdens dat contactmoment? Aan de hand van de noties die er van dat gesprek zijn gemaakt, lijkt het er op dat alles in orde gaat komen. Mocht u toch nog vragen hebben over de status van uw verzoek? Dan vernemen we dat graag van u. Wederom met vriendelijke groet,Arjen
    Reaal Webcare

Ook een klacht indienen over REAAL?