Klacht REAAL: Twee verschillende klachten verstuurd en geen reactie

Marianne van Hout

Enige tijd geleden heb ik een email verzonden naar Reaal met de vraag hoe het kan dat er al jaren een dubbele verzekering wordt betaald voor mijn motor. Met de vraag het bedrag terug te storten. Hier heb ik geen reactie op gekregen. Nu heb ik ook een overlijdingsverzekering van Reaal. Deze heb ik via de site stop gezet, aangezien mijn vertrouwen is beschadigd en ik mij verder niet wil verbinden met dit bedrijf. Hierop heb ik wederom geen reactie gekregen. Ik vind dit geen manier om met klanten om te gaan. Bovendien vind ik dat je je vertrouwen neerlegt bij een verzekeringsmaatschappij en zij hebben het mijne verbroken.
Ik wil de jaren teveel betaalde verzekering terug gestort krijgen. Ik zou het verder fijn vinden om een verklaring te krijgen waarom er geen reactie komt.

Het jaren dubbel betaalde bedrag terug gestort op mijn rekening.
Een reactie op mijn eerdere berichten naar Reaal.

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

REAAL
    Beste mevrouw Van Hout,Vervelend dat u uw vertrouwen dusdanig is geschaadt dat u ook uw uitvaart verzekering wil beëindigen. Ik heb u zojuist proberen te bellen, maar u bent helaas onbereikbaar.Uitvaartverzekering
    Voor uw uitvaart verzekering dient u een afkoopofferte van ons te ontvangen. Uw verzoek tot beëindiging staat in de werkvoorraad en u ontvangt vermoedelijk in de eerste week van maart een afkoopofferte.Motorverzekering
    Ik heb contact gehad met de schade afdeling, hier was uw klacht niet bekend. Mijn vraag aan u is dan ook; naar welk email adres heeft u dit gestuurd? Zou u de mail willen doorsturen naar webcare@reaal.nl? Dan zorgen wij dat het met spoed wordt opgepakt door de juiste afdeling.Wij hopen spoedig van u te horen.Met vriendelijke groet,Marco
    Marianne van Hout
    Beste Marco,Dank u wel voor de snelle reactie. M.b.t. de uitvaartverzekering: ik wacht de afkoopofferte af. Bedankt voor het regelen.M.b.t. de motorverzekering: ik heb een email gestuurd via het e-mail formulier op jullie website. Bovendien is deze vraag ook bij jullie neergelegd door mijn tussenpersoon. Ik zal de originele mail doorsturen naar bovenstaand adres t.a.v. Marco.Alvast bedankt voor de moeite.Met vriendelijke groet, Marianne van Hout.
    REAAL
    Beste mevrouw Van Hout,Bedankt voor uw e-mail. Deze hebben wij doorgestuurd naar onze afdeling Schade Acceptatie. Een collega van deze afdeling neemt uw e-mail in behandeling en zal contact met u opnemen. Om die reden sluiten wij deze klacht. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben stelt u deze dan gerust via webcare@reaal.nl of 072-519 4000.Met vriendelijke groet,Ilse
    Marianne van Hout
    Na twee weken nog steeds geen reactie. Ik vind dit een erg onzorgvuldige manier om met klanten om te gaan. Ik kan het voorstel dus niet accepteren omdat er überhaupt geen voorstel is gedaan. Graag zou ik alsnog vernemen dat ik de jarenlang teveel betaalde premie terug ontvang.
    REAAL
    Beste mevrouw Van Hout,Inderdaad onzorgvuldig dat u nog geen reactie heeft ontvangen. Ons excuus daarvoor.Ik heb uw verzoek met spoed laten oppakken door de betreffende afdeling. En u getracht telefonisch te bereiken om u persoonlijk te informeren.
    Helaas is dat niet gelukt. Om die reden heb ik u een e-mail gestuurd met aanvullende informatie.Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag via webcare@reaal.nl of 072-519 4000. Met vriendelijke groet, Monique
    Beste Monique,
    Dank u wel voor de reactie. Ik hoop dat de vraag inderdaad met spoed behandeld gaat worden. Ik vind het jammer dat het zo loopt. Ik had gehoopt dat ik door de positieve afhandeling weer vertrouwen zou krijgen in Reaal. Ik moet toegeven dat het vertrouwen er niet beter op is geworden.
    Met vriendelijke groet, Marianne van Hout.
    REAAL
    Beste mevrouw Van Hout, Van mijn collega begrijp ik dat er op 15 maart telefonisch contact is geweest. In dat gesprek is uw klacht besproken en is aangegeven dat teveel betaalde premie wordt terug geboekt.Om die reden sluiten wij deze klacht. Mocht u nog vragen hebben, stelt u deze dan gerust via webcare@reaal.nl of 072 - 51 94 000. Met vriendelijke groet, Monique
    Marianne van Hout
    Er worden keer op keer fouten gemaakt. In plaats van mijn beloofde geld over te maken is er per abuis 385,34 euro van mijn rekening gehaald. Het geld wat ik al die jaren teveel heb betaald is vervolgens terug gestort. Maar het bedrag van 385,34 is nog steeds niet op mijn rekening verschenen. Onvoorstelbaar hoe er door reaal met klanten wordt omgegaan. Ik kan het iedereen afraden met deze organisatie in zee te gaan.

Marianne van Hout

Ook een klacht indienen over REAAL?