Klacht REAAL: vader overleden, moeder getild!

b.wittebrood

7 jaar geleden is mijn vader overleden. Mijn ouders hadden daar eem katitaal uitkering voor afgesloten met diverse(7) punten van uitbetalen. Toen der tijd is een deel uitbetaald en na het aflopen van de polis op 1-1-2013 zou een ander deel uitbetaald worden. Ik ben er in gedoken en nu blijkt dat ze 7 jaar terug zou wie zo te weining uitbetaald hebben en het deel wat ze nu moeten uitbetalen claimen ze als toen der tijd uitbetaald . Hierdoor wordt het verschil nog grotere nl.: € 10.454,99 uitbetaald wat een bedrag van € 12.592,40 had moeten zijn. Verschil dus € 2.137,41. Ik heb dit een half jaar lang geprobeerd uit te leggen aan de heer (naam medewerker) maar deze werknemer van reaal maakt er een enorm potje van. Eerst alles afwijzen, de volgende brief fouten toegeven die in een vervolg brief weer gecorriseerd worden en uiteindelijk na 7 maanden eindigen met een schrijven dat we helemaal niks meer krijgen en als het mij niet zint dien ik maar een klacht in, bij wie zegt hij niet

Ik verzoek A. de uitbetaling inclusief rente, B. een rechtstreeks gesprek met een medewerker om het allemaal door te nemen, C. een nieuwe bevestiging (hebben we al eens ontvangen) waarin staat dat bij het overlijden van mijn moeder het restant bedrag aan ons uitbetaald worden zodat ik weer niet met een nieuwe (naam medewerker) in conclaaf moet gaan.

Wij vinden dat REAAL hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

REAAL
    Beste heer Wittebrood,Vervelend dat de situatie naar uw mening nog niet is afgehandeld.
    Wij hebben het volledige dossier geraadpleegd en komen tot dezelfde conclusie als de acceptant die dit, samen met experts en specialisten, heeft behandeld.
    Wij zullen dat standpunt samenvatten:De uitkering die gedaan is vanwege het overlijden van uw vader voor 01-01-2013 bedroeg €10.454,99. Dit is een uitkering van de dekking bij overlijden voor genoemde datum en de uitkering terstond van de waarde van de ‘pool’ op dat moment. Vooral de term terstond is hierin belangrijk, aangezien dit verklaart dat de uitkering direct bij het overlijden dient te gebeuren en niet, zoals u aangeeft, na afloop van het fonds. Dit is dan ook gedaan. Volgens REAAL mist er geen enkel bedrag.De overgebleven dekkingen, die betrekking hebben op uw moeder, zijn inderdaad in stand gebleven. Dit is terug te vinden op de polisbladen.Voor de volledigheid van het dossier zullen wij deze klacht daarin laten plaatsen. Mocht u het niet eens zijn met deze samenvatting dan vragen wij u uw mening te mailen naar webcare@reaal.nl. Met vriendelijke groet,
    Marco van Komen
    REAAL Webcare

Ook een klacht indienen over REAAL?