Klacht RealGreen Energy: Er worden onterechte bedragen geïncasseerd en bij storneringen volgen aanmaningen.

Klachtnummer
# 354276
Gebruiker
Gebruiker1537612836
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Eind vorig jaar een telefoontje van DirectSave. Bedacht dat het misschien wel een goede overstap zou zijn. Contract wordt per mail opgestuurd. Binnen EEN uur kwam ik erachter dat zij toch exclusief BTW rekenden en dat ik daardoor toch nog duurder uit was. Contract geannuleerd binnen datzelfde uur. In januari bericht gekregen dat ik ging overstappen. Alles wederom teruggedraaid met de bewijzen van de tijdige annulering. Geen probleem, ze zouden alles regelen met mijn huidige leverancier. Er was sprake van een "onterechte switch", zoals ze dat zelf noemden. Dat houdt in dat ze mij als klant zagen terwijl ik op tijd geannuleerd had.

Nu toch nog 3 (!!) x geld van mijn rekening geïncasseerd; random bedragen zonder factuur en variërend van 12 euro tot een paar honderd. Direct gestorneerd, gebeld, excuses van hun kant.
Kort daarop een herinnering van het laatste bedrag gehad. Weer bellen. De medewerkster vertelde dat ze niet wist of ze bevoegd was om mijn rekeningnummer per direct te verwijderen uit het systeem. Ik antwoordde dat ik dat vreemd vond en dat ze me dan maar even door moest verbinden met de manager (die ook gewoon met zijn 06 op de site staat, dus zo'n stap is dat ook weer niet). Zij reageerde met dat ze dat nogal "apart" vond, alsof ik daarmee dreigde. Tsja.
Nu moest ik weer een mail sturen met een officieel verzoek tot verwijderen. Ok, gedaan. Bevestiging gekregen, ook dat ik ze niets schuldig ben. Toch voor de zekerheid ook maar even mijn bank gebeld, bedrijf vermeld en ze geblokkeerd.

Vandaag (9/3/2019) krijg ik een aanmaning van weer dat laatste bedrag. En ja, ik moet wel weer op ze reageren, natuurlijk. "Wij zijn als leverancier namelijk wettelijk verplicht u aan te melden bij een schuldhulpverlening instantie indien wij niets van u horen.". Ik heb de manager nu inmiddels voor de tweede keer gebeld en weer een mail teruggestuurd. De automatische respons zegt dat mijn mail in behandeling genomen wordt. Tsja.

De oplossing

Ik wil dat per direct al mijn gegevens uit de administratie van RealGreen Energy worden gehaald, en dat ze nooit meer indirect of direct geld van me proberen te incasseren en/of aanmaningen sturen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat RealGreen Energy hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over RealGreen Energy?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen