Klacht Rebuy: Refurbished iPhone 7s binnen een maand kapot, zonder dat er iets met de mobiel gebeurd is.

Klachtnummer
# 304988
Gebruiker
Sanne-grun
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Refurbished iPhone 7s gekocht bij Rebuy. Binnen 2 week ging de batterij sneller leeg, binnen 3 week deed de thuisknop het niet en dezelfde dag begaf de mobiel het. Contact gezocht met rebuy en gezegd dat ik zuinig op mijn mobiel was en dat mijn mobiel niet in aanraking is gekomen met water. Mobiel opgestuurd in verwachting dat rebuy de mobiel zou maken en vergoeden, omdat de mobiel het plots niet meer deed, zonder dat ik er een oorzaak voor kon verzinnen.

Rebuy wou de mobiel niet maken omdat de schade onder waterschade viel en dat word niet vergoed. Zoals ik al eerder in de mail naar Rebuy had gestuurd, had ik aangegeven dat mijn mobiel NIET in contact is geweest met water.

Mobiel bij iemand anders proberen te maken, maar mobiel viel helemaal niet meer te maken.
Geld weg gegooid dus, heeel erg zuur..
Deze persoon vertelde mij dat het waterschade kon geweest zijn, maar dat dit niet duidelijk is (deze persoon is een kenner).

Ik weet dat het Rebuy hun woord tegen het mijne is, maar gelukkig weet ik van mijzelf dat ik netjes op mijn mobiel heb gepast.
Ik wil andere kopers heel graag waarschuwen, koop alsjeblieft geen mobiel hier!!

De oplossing

Graag mijn geld terug of tenminste een compensatie.. Voor andere klanten graag een eerlijke handel of stoppen met jullie bedrijf.
En mijn geld is weg en mijn mobiel is kapot!!

1 reactie

  1. Auteur
    Rebuy
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste C.M. Elshof,

    Wanneer iemand een telefoon aan ons wilt verkopen, controleren we altijd de vocht indicatoren. Mochten deze verkleurd zijn - wat betekent dat het toestel in aanraking met vloeistof is geweest, wordt de telefoon standaard afgewezen en gaan wij niet over tot aankoop.

    U heeft het toestel na ongeveer 6 weken terug gestuurd.

    Toen we uw telefoon ter reparatie ontvingen, waren alle vloeistof indicatoren helemaal verkleurd, wat aangeeft dat het toestel in aanraking met vloeistof is geweest.

    Wanneer uw kenner de vloeistofindicatoren gezien heeft, zal hij zeker zijn van de waterschade.

    We begrijpen dat het vervelend is dat de telefoon defecten vertoond, maar vinden het erg jammer dat u publiekelijk uw gelijk probeert te halen en ons in een zwart daglicht stelt.

    Met vriendelijke groet,
    Peter - reBuy.

Ook een klacht indienen over Rebuy?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen