Opgelost door Rebuy: Retourneren van iPhone stagneert of is het oplichting!

# 191590
Ruud03

Omdat ik een nieuwe iPhone had gekocht wilde ik mijn iPhone 6 verkopen aan Rebuy, deze deden mij een prima bod van 351 euro. Eenmaal opgestuurd kreeg ik een nieuw bod van Rebuy van 135 euro, hier ben ik niet mee akkoord gegaan, en voelt als oplichting! Goed toen gevraagd mijn iPhone 6 terug te sturen, dit doen ze als je niet akkoord gaat met het nieuwe bod. Ze zouden mijn iPhone terug sturen, ik heb een track en trace code gekregen alleen blijft die vanaf 18 oktober staan op dat het pakketje is aan gemeld maar verder gebeurt er niets. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd men zegt dat het pakketje wordt opgestuurd maar er gebeurt niets!!! Het is pure oplichting!!!

Mijn iPhone 6 terug in dezelfde staat als ik hem heb opgestuurd, of het beloofde eerste bod van 351 euro!

Rebuy
    Beste meneer van Hees,

Bedankt voor uw bericht via klachtkompas.nl. Ik vind het erg vervelend hoe uw eerste verkoop bij reBuy is verlopen en bied hier graag mijn excuses voor aan.

Ik zie in ons systeem dat u akkoord bent gegaan met ons nieuwe bod van 135.00 EUR. Hierdoor wordt de verkoop direct afgerond, zoals vermeld in onze algemene voorwaarden. Een afgeronde verkoop kan niet eenvoudig ongedaan worden gemaakt, vandaar dat we u altijd vragen via het beslissingsportaal een keuze te maken over de afhandeling van uw verkoop in het geval van een nieuw prijsvoorstel. Indien u via het beslissingsportaal het nieuwe voorstel afwijst, sturen wij het toestel binnen een werkdag retour.

Uiteraard kan het voorkomen dat u per ongeluk akkoord gaat met het nieuwe prijsvoorstel. Wij hebben daarom ook verzocht de verkoop zo spoedig mogelijk terug te draaien. Helaas is dit geen standaard proces en dienen verschillende afdelingen hierbij ondersteuning te bieden. Het aankoopbedrag dient bijvoorbeeld handmatig van het account te worden verwijderd en ons warenhuis dient het product af te schrijven en te verwerken als handmatige retourzending.

Wij hebben onze uiterste best gedaan uw verkoop zo spoedig ongedaan te maken en de retourzending te verwerken. Uw retourzending is op 19.10.2016 verzonden waarna de verwerking door onze logistieke partner erg lang op zich liet wachten. Ik begrijp dat dit onbetrouwbaar over heeft kunnen komen.

Uw pakket is op dit moment onderweg en te volgen via de tracking die reeds per e-mail is verzonden. Ik ga ervan uit dat uw pakket binnen 2-3 werkdagen wordt geleverd op uw huisadres.

Graag biedt ik nogmaals mijn excuses aan voor de tijd die de afhandeling van uw verkoop in beslag heeft genomen. Mocht u op dit moment nog vragen hebben, kunt u ons uiteraard per e-mail bereiken.
    Ruud03
    Inmiddels dag 7 en nog steeds niets, ik heb nog steeds het idee dat u mij aan het lijntje houd!
    Ruud03
    Goed inmiddels dag 8 en nog steeds geen iPhone !!!
    Ruud03
    Goed nu eindelijk een bevredigende oplossing geboden door Rebuy:
    "Omdat wij u niet nog langer willen laten wachten en om te laten zien hoe belangrijk een goede afhandeling voor ons is hebben wij het voledige bedrag (€351) overgeschreven op uw reBuy account. Vanaf hier kunt u het overmaken naar uw bankrekening.
    Het zou kunnen dat uw telefoon alsnog geleverd wordt. Bij hoge uitzondering kunt u in dit geval beide, de telefoon en de vergoeding, behouden."
    Ruud03
    Op een goede manier opgelost door Rebuy na tussenkomst van Jullie!

Ruud03

Ook een klacht indienen over Rebuy?