Klacht ReCell: Bestolen door Recell.nl

Moin

Verkoopjetelefoon.nl, ook bekend onder de namen recell.nl en leverjegsmin.nl, heeft een verdienmodel waar de honden geen brood van lusten.

Je stuurt in goed vertrouwen je telefoon op en verwacht het bedrag te krijgen waarmee wordt geadventeerd. Maar nee, na 2 weken krijg je zonder tegenbericht een laag bedrag gestort wat maar een fractie is van de daadwerkelijke waarde van het toestel.

Bij navraag krijg je een nonsens reden waarom de telefoon is afgekeurd. En je kunt er niet tegen in protest, ze sturen niets retour en reageren zelfs niet meer op e-mails.

Dat bedrijven zoals Coolblue met deze oplichters in zee gaan is ongelovelijk. Ik voel me oprecht bestolen.

Mensen doe dit alstublieft niet, verkoop je telefoon gewoon via marktplaats dan krijg je 4x zoveel geld.
#220586

De € 100,- te weinig ontvangen als nog retour.

ReCell
    Geachte heer Koster,

Allereerst wil ik aangeven dat ik uw teleurstelling begrijp. Vanuit uw optiek stuurt u een ‘werkend’ toestel en nu blijkt in de praktijk dat uw toestel onder de noemer ‘niet werkend’ valt. De praktijk is echter ook dat het in werkelijkheid iets anders is verlopen dan dat u beschrijft.

Zoals u in de voorwaarden hebt kunnen lezen, die zowel op onze site staan vermeld als dat u bij uw registratie nogmaals meegezonden krijgt, dient uw toestel in een correcte staat te verkeren en aan de genoemde voorwaarden te voldoen. U leest daarin ook dat ‘niet werkende’ toestellen in aanmerking komen voor 25% als ook hier weer aan de juiste voorwaarden is voldaan.
    Uw toestellen waren dusdanig defect dat u 25% hebt ontvangen. Het ging om twee toestellen waarvan een met een barst in het scherm en een scheur in de behuizing en daarnaast een toestel met een niet goed functionerend LCD scherm in verband met vlekken en dode pixels. Jammer dat u onvoldoende kennis hebt genomen van de voorwaarden want dan had u zich dit kunnen besparen.

Zoals met u besproken hebben wij u foto’s toegestuurd om een en ander te verduidelijken. En is er ook daarna wederom contact geweest waarin wij onze werkwijze/processen hebben toegelicht. Tevens hebben wij u uitgelegd waarom wij toestellen niet kunnen retourneren. Hiervoor zijn meerdere redenen: wij maken veel kosten denk hierbij aan registratie, testen en verzending etc. Verder worden al onze toestellen, werkend en niet werkend, in een hoog tempo verkocht cq. verwerkt/afgevoerd.
    Ook het feit dat wij geen toestellen retourneren vindt u in onze voorwaarden – die wij op diverse momenten op de websites communiceren. Nogmaals wij hadden graag uw toestellen willen retourneren maar helaas is dit voor ons onmogelijk.

Ik betreur het een en ander ten zeerste en ik vind het ook onprettig dat u ons van onjuistheden beticht aangezien wij het hele proces zo correct als mogelijk hebben afgehandeldconform en u ook ingelicht hebben over het hoe en wat.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat u alsnog begrijpt dat wij u niet kunnen helpen hoe graag wij dat misschien ook zouden wensen.

Anita de Reus
    Moin
    Bedankt voor uw reactie. U heeft mij inderdaad voldoende geïnformeerd over de dubieuze praktijken van verkoopjetelefoon.nl of recell.nl (KvK: 24310300).

Uw voorwaarden zijn zo opgesteld dat u mensen kunt oplichten zonder dat hier iets tegen gedaan kan worden. Gebreken worden verzonnen (dode pixels) of groter gemaakt (scheur i.pv. kras) om maar 25 % te hoeven betalen.

Mensen die twijfelen om gebruik te maken van de diensten van dit bedrijf: Doe dit niet! Weggeven aan een wildvreemde geeft meer voldoening dan voor 75% bedrogen te worden.

Niets aangeboden.

Ook een klacht indienen over ReCell?