Klacht ReCell: opgelicht

Fiat600

Eerlijk de staat van de gsm beschreven, alle vragen correct ingevuld, gsm verzonden: Apple iPhone5 16 GB.
We deden hem weg omdat we er één met een groter geheugen wilden aanschaffen, er was NIETS mis met deze gsm. Dit was de tweede gsm die we opstuurden, bij de vorige gsm werd de vergoeding ook aangepast, maar na bespreking met de zoon (eigenaar), wist die niet zeker of recell gelijk had of niet.
Deze keer wisten wij als eigenaar perfect de staat van onze gsm, dus de vergoeding van € 54,00 leek in orde. Maar oh verrassing, recell vond opnieuw een excuus om niet te moeten betalen: Aangepaste vergoeding: € 13,50
Keuringsresultaat: LCD vertoont lijnen/dode pixels/vlekken.
Na een telefoon van ons sturen ze een fotootje van 41 kb (!!!!!!!!) als bewijs, daar kon je dus niks niemendal op zien.
Wat ik echter onaanvaardbaar vind, is dat ze 25 euro vragen om hem terug te sturen. Hopla, reken je winst maar uit. Ik ken weinig bedrijven waar de verzendkosten 25 euro bedragen.
Ik heb absoluut het gevoel opgelicht te zijn (voor de tweede maal, want de eerste maal denk je nog dat het aan jezelf ligt, nu niet meer).

Het originele bedrag of de gsm gratis teruggestuurd.

ReCell
    Ik snap de teleurstelling maar bij het aanmaken van een order wordt gevraagd of het toestel vrij van beschadigingen etc. is zoals een vlek in het scherm. In het geval van mijnheer was dit het geval; het LCD scherm vertoont een vlek dit betekent dat de klant in plaats van de 100% inruilvergoeding zoals aangegeven 25% ontvangt. Een vlek op het LCD scherm is vaak lastig op een foto vast te leggen echter in het geval van deze klant was dit wel zichtbaar ondanks dat de foto een klein formaat had. Nadat mijnheer contact had gehad met Coolblue heeft ook een medewerker van Coolblue de foto beoordeeld en eveneens vastgesteld dat het toestel een vlek vertoonde en niet aan de voorwaarden voldoet.
    Toestellen worden door ons niet geretourneerd. Echter wij willen een uitzondering maken maar dan moeten wij wel kosten voor de handling in rekening brengen d.w.z. het testen van het toestel en een en ander administratief verwerken richting Coolblue daarnaast rekenen wij kosten voor het aangetekend versturen. Aangezien dit een adres in België betreft betekent dit hogere verzendkosten. Mijnheer stelde voor om het toestel persoonlijk op te halen maar dat is niet gebruikelijk dat de klanten aan de deur komen.
    Ondertussen heeft mijnheer aangegeven 25 euro te betalen. Zodra de betaling binnen is en de voucher gedeactiveerd dan zal het toestel retour worden gestuurd.
    Wij betreuren deze gang van zaken maar wij geven toestellen een tweede leven waardoor wij de oorspronkelijke inruil kunnen bieden. In het geval van mijnheer kan dit helaas niet.

Ik hoop dat een en ander naar behoren heb afgehandeld.

Fiat600
de oplossing is dat de losprijs voor de gijzeling van de gsm betaald moet worden, er is slechts 1 winnaar: Recell, Applausje voor de bedriegers!!!

Ook een klacht indienen over ReCell?