Klacht Reckitt Benckiser: Scholl kalknagel behandelset - geen antwoorden, duur, en werkings-claim iets waard?

loren

Niets te vinden over samenstelling of werkzame stoffen op verpakking of bijsluiter van de kalknagel behandelset van Scholl, wel claims als "Doodt 99,9% schimmels die kalknagels veroorzaken" en "Wetenschappelijk bewezen". De klantenservice mailt dat onderzoek heeft aangetoond dat het product effectief is tegen lichte schimmelnagels, maar samenstelling en onderzoeksresultaten zijn vertrouwelijk: "De data worden alleen verstrekt aan bevoegde autoriteiten ter inzage en beoordeling." Op de vragen wie het onderzoek heeft uitgevoerd, wie die "bevoegde autoriteiten" zijn en wat nu precies wetenschappelijk is bewezen, krijg ik geen antwoord. De '99,9% claim' aannemende, wil ik weten welke schimmels dan worden gedood, of tenminste welke 0,1% niet. Ik krijg slechts 2 voorbeelden van schimmels die gedood zouden worden.
Mag ik over dit (bij mij 0% werkende) "uniek systeem met geavanceerde vloeistof" van omgerekend ca. 4.500,- euro per liter wellicht ook wat geavanceerde transparantie verlangen?

In mijn laatste email van 27-7-'13 aan het bedrijf heb ik al mijn vragen nog eens helder geformuleerd, maar met de reactie 'Wij zijn niet verplicht om vertrouwelijke informatie over onze producten aan consumenten door te sturen. In onze voorgaande emails hebben wij reeds voldoende informatie verschaft en wij kunnen helaas niet meer informatie met u delen. Wij beschouwen uw zaak hierbij dan ook als afgesloten." zit ik behalve met nog steeds onbeantwoorde vragen met vooral ontwijkende of halve antwoorden. Waar het om vertrouwelijke informatie zou gaan is dit een keuze van het bedrijf; het wil de consument eenvoudig informatie onthouden. Wat betreft de werkzame stoffen of onderbouwing van claims (bron onderzoek, de resultaten, op welke en waarop geselecteerde schimmels is onderzoek gedaan, hoeveel schimmels zijn niet onderzocht?) is dit volstrekt onacceptabel, en geeft bovendien zeer te denken over een claim die 99,9% efficiëntie suggereert. Graag antwoorden dus, meer vraag ik niet.

Wij vinden dat Reckitt Benckiser hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Reckitt Benckiser?