Klacht Redcoon Benelux B.V.: 7 maanden noemt Redcoon enige vertraging!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 141692
Gebruiker
E. de M
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 16 september 2015 een digitale platenspeler gekocht voor onze moeder als verjaardagskado. Ze is al op leeftijd en wil graag haar lp's afspelen en opnemen en daarmee mooie herinneringen ophalen, ook met haar kleinkinderen.

Maar het loopt anders. Geen levering maar een Kennisgeving van 'enige' vertraging op 28-09-2015. Niet leuk, maar kan gebeuren, denken wij. Maar:
2e kennisgeving: 5-10-2015
3e kennisgeving: 12-10-2015
4e kennisgeving:19-10-2015; levering op 16-11-2015!
Als er op 2 december nog niets geleverd blijkt te zijn vraag ik aan de klantenservice wanneer er nu geleverd kan worden.

Reactie klantenservice Redcoon: ....bla bla: 16 MAART 2016!..u kunt natuurlijk altijd de order annuleren....
Onze reactie: 7 MAANDEN levertijd is 'enige' vertraging? Klant en service? Ik zou me als bedrijf het schaamRed op onze Coon(s)krijgen!






De oplossing

Levering volgens afspraak, zonder verdere vertraging en zonder slappe smoesjes over tekortschieten leveranciers.

4 reacties

  1. Auteur
    Redcoon Benelux B.V.
    Datum
    Beste E. de M,

    Jammer om te vernemen dat je niet tevreden bent over onze service, bedankt voor het jouw bericht hierover.

    Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van jouw bestelling wordt uitgesteld.
    Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen.

    Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
    Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan jou als consument gecommuniceerd.
    Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod.

    Zodra deze informatie bij ons bekend is wordt je direct via e-mail hiervan op de hoogte gesteld met daarbij een nieuwe verwachte binnenkomst datum.
    In jouw geval hebben wij helaas meerdere uitstel berichten vanuit de leverancier mogen ontvangen. Hiervan heb je elke keer een bericht per e-mail ontvangen. Om meer duidelijkheid te verkrijgen hebben wij voor je contact opgenomen met onze productmanager en de leverancier.
    Helaas hebben wij de terugkoppeling ontvangen dat de leverancier verwacht medio februari te kunnen leveren.

    Uiteraard kunnen wij ons voorstellen dat je hierop niet wenst te wachten. Helaas zijn wij voor de binnenkomst afhankelijk van de leveranciers. Verder hebben wij op dit moment geen geschikt alternatief in ons assortiment die wij je kunnen aanbieden als alternatief.
    Je hebt uiteraard de mogelijkheid om de bestelling te annuleren. Hiervoor ontvangen wij graag per e-mail je iban-bankgegevens.

    Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak hierin.

    Met vriendelijke groet,

    Thalia
    Namens het redcoon Webcare-Team
  2. Auteur
    E. de M
    Datum
    Geachte klantenservice, beste Thalia,
    Dank voor jullie reactie, maar dit is geen oplossing. De levering van de soundmaster pl530 is kennelijk alleen bij jullie een probleem. Er zijn zo vijf leveranciers die hem op voorraad hebben. Mijn voorstel: ga naar de Besterdring 163 (Foto Jans), 5014 HK te Tilburg; tel. 013 - 2119020. Koop het artikel en stuur het naar mijn moeder in Nijverdal. En nee, niet aankoopbedrag terugom het zelf te regelen; ik heb het artikel bij jullie besteld. Mvgr, E.deM.
  3. Auteur
    Redcoon Benelux B.V.
    Datum
    Beste E. de M,

    Wij begrijpen dat je graag zo spoedig mogelijk je bestelling in ontvangst wenst te nemen. Helaas kunnen wij niet op jouw voorgestelde verzoek ingaan. Wij verwachten de binnenkomst in ons magazijn medio februari.
    Zodra wij vanuit de leverancier de levering ontvangen zorgen wij er voordat je bestelling naar je verstuurd zal worden. Hiervan ontvang je een bevestigingsmail zodra je bestelling ons magazijn verlaat.

    Met vriendelijke groet,

    Thalia
    Namens het redcoon Webcare-Team
  4. Auteur
    E. de M
    Datum
    Beste klantenservice

    Zal ik maar een brief sturen naar onze advocaat dan? Blijkbaar is er geen bereidheid zaken op een normale manier op te lossen.

    met vriendelijke groet,

    Eric de Munck

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E. de M
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Redcoon Benelux B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen