Klacht Redcoon Benelux B.V.: Gebrekkige service

burka01

Twee jaar en een paar dagen geleden een router gekocht en is nu defect. Ik word naar de fabrikant verwezen of kan de router opsturen maar dan zijn er kosten aan verbonden en weten ze nog niet of het gaat werken. Bovendien is het lastig werken zonder een (vervangende) router. Ik heb aangeboden een nieuwe te willen kopen (en geen goedkope) en dan een tegemoetkoming te willen zien. Redcoon blijft bij zoek het uit met de leverancier of stuur het op (en dan heb ik nog steeds geen internet). Wat een beroerde service!

Coulance

Redcoon Benelux B.V.
    Beste Arno,

Hartelijk dank voor je bericht. Via andere kanalen hebben wij je klacht ook mogen ontvangen.
    Wij kunnen ons voorstellen dat het erg vervelend is als jouw product niet meer zoals gebruikelijk werkt.
    Op het moment dat je een defect bij ons meldt willen wij dit uiteraard zo goed mogelijk voor je oplossen.

Redcoon biedt ook Europese modellen aan. Jouw product is een Europees model. Een Europees model is identiek aan een Nederlands model, maar is vaak voordeliger.Europese modellen zijn bestemd voor de Europese markt en zijn ook geschikt voor gebruik in Nederland.
    Wettelijk heb je recht op twee jaar fabrieksgarantie, dit geld ook voor Europese modellen. Het verschil met een defect bij een Europees model kan zijn dat de reparatie niet direct via de fabrikant aangeboden kan worden, maar dat het via redcoon aan het repaircenter van de fabrikant wordt aangeboden.
    Uit eerdere berichten van je begrijpen dat de fabrikant Asus Holland 3 jaar garantie geeft op dit product. Vaak lopen deze verlengde garantiejaren direct via de fabrikant, in jouw geval Asus.
    Doordat het een Europees model is, kan de verlengde garantieperiode van jouw product verschillen met die van Asus Holland.
    Om deze reden hebben is er na het melden van je probleem door ons aangegeven dat wij je graag verder willen helpen, middels een reparatieaanvraag. Echter kunnen wij op voorhand niet garanderen dat de reparatie kostenloos zou zijn. Dit in verband met de twijfel of jouw product ook de drie jarige garantie heeft.

Onze returns & repair afdeling heeft contact opgenomen met Asus Holland om na te gaan of de reparatieaanvraag via een repaircenter in nederland mogelijk is. Helaas is dit niet via Asus Holland mogelijk. Wel hebben zij aangegeven dat op de router inderdaad een 3 jarige garantie wordt gegeven.
    Graag zouden wij je verder willen helpen middels een reparatieaanvraag.
    Zojuist hebben wij je een e-mail toegestuurd met meer informatie en de benodige retourformulieren.
    Met vriendelijke

Ook een klacht indienen over Redcoon Benelux B.V.?