Klacht Redcoon Benelux B.V.: levering gebruikte laptop

J.T.M. Kersten

Op 10 september heb ik een laptop besteld, ondanks een mail van redcoon (op 12-9-2014) dat de levering met 4 weken zou worden vertraag, is de laptop op 12 september geleverd,
Tijdens het installeren merkte ik op dat de garantietermijn van HP inging op 18-6-2014, volgens mij betekend dat de laptop eerder is geregistreerd bij HP. Op 15-9 telefonisch een verklaring gevraagd hoe het kan dat een "nieuwe"laptop eerder is geregistreerd dan de aankoopdatum? In een mail op 16 september nogmaals gevraagd om een verklaring. Op 17 september antwoord Redcoon dat het een nieuwe laptop betreft maar geeft geen verklaring hoe het kan dat de garantiedatum eerder is geregistreerd.

Ik vraag aan Recoon hoe ik de laptop kosteloos kan retourneren en de teruggave van het aankoopbedrag binnen 14 dagen gestort op mijn bankrekening.

Redcoon Benelux B.V.
    Beste J.T.M. Kersten, Hartelijk dank voor je bericht.
    Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!Onze welgemeende excuses dat het antwoord in de e-mail niet volledig was. De laptop de je hebt ontvangen is daadwerkelijk een nieuwe laptop. De reden waarom je de datum 18-06-2014 naar voren krijgt is omdat dit de datum is van fabricage, de datum waarop Windows is geinstalleerd.
    Jouw garantie gaat in op de datum die vermeldt staat op je factuur. Mocht je nog het idee hebben dat dit niet juist is kan je ook alsnog contact opnemen met HP zelf, zij kunnen met het serienummer je meer informatie geven over de door jouw aangeschafte laptop. Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,Met vriendelijke groet, Thalia
    Namens het redcoon Webcare-Team
    J.T.M. Kersten
    Ik wachtte al meer dan een week op antwoord op mijn vragen. Als het antwoord zo simpel is, had Redcoon snel kunnen reageren. Helaas hebben zij dat niet gedaan en mijn vertrouwen is weg. Ik stuur de laptop retour en heb al bij Redcoon een aanvraag gedaan !
    J.T.M. Kersten
    Redcoon heeft mijn retour aanvraag geweigerd omdat ik al een account had aangemaakt op de laptop. Wat ik begrijp is de wet hierover onduidelijk of een leverancier een al in gebruik genomen product mag weigeren retour te nemen. Om het product uit te proberen moest ik het juist in gebruik nemen, Redcoon stelt miz niet klantvriendelijk op.

J.T.M. Kersten

Ook een klacht indienen over Redcoon Benelux B.V.?