Klacht Redcoon Benelux B.V.: Niet leveren, zonder mededeling van camera

Burgde man

Ik heb een Nikon P900 camera gekocht, rondom Black Friday met leverdatum enkele dagen. Daarna kreeg ik iedere week een mail, dat de bestelling een week uitgesteld was. Toen ik vandaag belde zei de helpdesk, dat het product de komende 4 maanden zeker niet binnen zou komen. In camera wereld is dat dus nooit. Hoewel ik mijn geld wel terug zal krijgen, wil ik ook een schadevergoeding, voor het niet hebben van de camera gedurende mijn laatste vakantie (waarvoor ik hem had besteld) en tevens het missen van een aantal andere aanbiedingen vooral in Amerika, waar mijn dochter woont. Ondanks eerdere goede ervaringen kwam de behandeling en de taalfouten in de brief over als een fake website.

Schadevergoeding

Redcoon Benelux B.V.
    Beste Burgde man,

Hartelijk dank voor je bericht. Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van je bestelling wordt uitgesteld. Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen.

Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
    Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan u als consument gecommuniceerd.
    Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod. Helaas heeft de leverancier ons aangegeven dit product tijdelijk niet te kunnen leveren aan ons.

Mocht je de levertijd te lang vinden duren, dan heb je natuurlijk altijd de mogelijkheid om de order te annuleren of te wijzigen (afhankelijk van de betaalmethode).

Het aankoop bedrag wordt door het annuleren van de order terug gestort naar jouw paypal account. Helaas is het niet mogelijk om je hierin een schadevergoeding aan te bieden, wij zijn hiervoor afhankelijk van onze leveranciers.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Saskia namens het redcoon webcare team
    Burgde man
    Onzin, gewoon misleidende reclame op Black Friday, waardoor Ik Andere aanbiedingen heb gemist. Iedereen.heeft product volop. Meer dan een half jaar wachten op een reeds een half jaar op de markt zijnde product is in de camera branche gewoon onzin. Alles is na een klein jaar verouderd. Daarbij is de afhandeling van een dusdanig laag niveau, dat ik iedereen afraad bij jullie te kopen. Iedere week een bericht dat die binnenkort komt en pas bij bellen vermelden dat het minstens nog 4 maanden duurt.

Ook een klacht indienen over Redcoon Benelux B.V.?